מכשירי מדידה

כלי מדידה הוא כל כלי המשמש למדידה של גודל כלשהו – זה יכול להיות אורך, מהירות, נפח, שטח, טמפרטורה ועוד. בעולם הבנייה וכלי העבודה, ישנם כלי מדיה רבים ומגוונים שנועדים למדוד מידות שונות ולסייע לנו בפעולת הבנייה והתיקונים.

כך, למשל, אפשר למצוא את הפלס, מכשיר מדידה באמצעותו ניתן לקבוע האם המשטח מאוזן ביחס לקרקע, וכך לשמור על אחידות ויישור מהיר של עמדות קידוח. הפלס הוא כלי ותיק שהומצא עוד בשנת 1660, אבל היום אפשר למצוא גם כלי מדידה מתקדמים יותר, כמו מכשירי מדידה מבוססי לייזר. כך ניתן למצוא פלס לייזר, המקרין קו לייזר ישר לחלוטין, מד מרחק לייזר, המודד את המרחק לעצם כלשהו באמצעות קרן לייזר, וכן סמן לייזר. בין היתר ניתן למצוא רב מודד, כלי מדידה המספק מדידות שונות כמו מתח, התנגדות, זרם, רציפות ועוד, וכמובן מטר מדידה, כלי המדידה הקלאסי ביותר שמאפשר לנו למדוד אורכים.

 

כלי מדידה משתנים זה מזה בפרמטרים שונים, כאשר אופן המדידה ודיוקה הם החשובים ביותר. כאשר אתם רוכשים מכשיר מדידה, אל תשכחו לבדוק את סטיית התקן, שתעזור לכם להעריך נכונה את הדיוק של הפעולה. כדי לשמור על המידות המדויקות של כלי המדידה שבחרתם, חשוב לבצע כיול תקופתי. כיול כל מכשיר מדידה יבטיח כי המכשיר יספק לפחות את מידת הדיוק המינימלית הנדרשת.

מעבר לשגיאת המדידה, כשבוחרים כלי מדידה חשוב לבחור בכלים שיענו על הצרכים שלכם – בין אם זה פשוט לתלות תמונה על הקיר או פעולות מורכבות יותר. כדאי לשים לב למותג, טווח המדידה, מעטפת הגנה, גודל מסך,  וכמובן להתחשב במחיר. טווח המחירים של מכשיר מדידה הוא לא קטן, והוא תלוי באיכות המדידה, הטכנולוגיה של המכשיר ואיכותו.

בחרת לסנן לפי: מכשירי מדידה
סינונים נוספים

טווח מחירים

נוספו לאחרונה