מסור אנכי - מסור ג'קסון

מסור אנכי, נקרא בארץ גם מסור ג’קסון, בחו"ל Jigsaw (ג’יגסו), הוא מסור המיועד לחיתוך לוחות ומשטחים מסוגים שונים של חומרים כגון: MDF, עץ, מתכת ופלסטיק, כאשר לכל אלמנט מותאם להב ייעודי. גודל המהלך של המסור הוא הקובע את יכולת החיתוך של המסור ומאפשר וויסות בין חיתוך גס לחיתוך מדויק.

ייעודו של המסור הוא לחיתוך מדוייק של משטחים עליהם משורטטים קווים ישרים או מפותלים ומשמש נגרים, רתחים, מכונאים וכן פסלים ואומנים.

תוצאות: 22
בחרת לסנן לפי: מסורים מסור אנכי
כלי עבודה לפי יצרן
טווח מחירים
נוספו לאחרונה

כל סוגי המסורים שתמצאו אצלנו ב"בית סנטר" 

ב"בית סנטר" תמצאו מגוון גדול של מסורים אנכיים, לכל השימושים והצרכים. המסורים שלנו הם מסורים נטענים של המותגים המובילים בעולם. הם משתנים זה מזה בפרמטרים שונים כמו הספק, מהירויות, כושר החיתוך, משקל, עיצוב ובפיצ’רים השונים שהם מציעים. 

לא בטוחים איזה מסור ג’קסון אתם צריכים? הנה חלק מהסוגים שתוכלו למצוא בקטלוג שלנו:

 

  • מסור אנכי חשמלי – בקטלוג שלנו תוכלו למצוא מסור ג’קסון של המותגים המובילים בשוק. המסורים האלו מאפשרים חיתוך מדויק של חומרים שונים כמו עץ, אלומיניום ומתכת, סיוות של המהירות ועוצמות משתנות. לפני שאתם בוחרים את המסור שלכם, חשוב להבין מהם הצרכים שלכם – אילו עוצמה אתם צריכים, מה חשוב לכם במסור וכדומה.
  • מסורי אנכי – חלק מהמסורים הם מסורים נטענים שעובדים על בטריות חזקות, ולכן לא זקוקים לחיבור חשמלי – יתרון גדול אם הניידות חשובה לכם. 
  • מסורים קומפקטיים -  מסורים קטנים וקלי משקל, קומפקטיים ונוחים, שמאפשרים עבודה קלילה ופשוטה עם חומרים שונים כמו עץ, אלומיניום ומתכת. לרוב אינם מתאימים לעבודות תעשייתיות. 
  • מסור אנכי לגומי מוקצף – מסור ג’קסון המיועד באופן ספציפי לעבודה עם גומי מוקצף, ומאפשר עבודה קלה ופשוטה. 
  • מסור / מלטשת רב שימושי – כלי רב שימושי, המשלב מספר כלים בכלי אחד באמצעות חיבור אביזרים. הכלי הזה הוא גם מסור אנכי וגם מלטשת, ומגיע עם להב ישר ומעוגל, בסיס ליטוש, סכין מולטי, מגרדת ועוד. את האביזרים השונים ניתן לחבר בקלות באמצעות קליק פשוט. אם אתם מחפשים כלי שיענה על כל הצרכים שלכם, כדאי לכם לשקול את האופציה הזו. 
  • מסור ג’קסון לנגרות - מסור אנכי המיועד לניסור מדויק במיוחד, ולכן מתאים בעיקר לנגרים המעוניינים בעבודה מדויקת ככל האפשר. הוא בעל עיצוב ייחודי ודק, המאפשר עבודה קלה וקרובה יותר לאובייקט העבודה, וכושר חיתוך גבוה. 
  • פיצ’רים שונים – חלק מהמסורים מגיעים עם פיצ’רים מתקדמים, ביניהם וויסות אלקטרוני, מערכת איזון להפחתת רעידות, החלפת מסורית מהירה, מצב מפוח לניקוי משטח עבודה ועוד ועוד. כדאי להבין אילו פיצ’רים מתאימים לצרכים שלכם ולבחור את המסור האנכי שלכם גם בהתאם לזה.

 

 

מהירות הלהב

מסור אנכי

קביעת מהירות הלהב מאפשרת את התאמתו לחומרים ואלמנטים שונים. בחלק מהמסורים האנכיים יש אפשרות לחתוך בזווית של עד 45 מעלות, כאשר אפשרות זו תלויה בדגם ואיכות המסור. ישנם שלוש דרכים ליצור זווית במסור אנכי-

  1. שינוי הכיוון של הלהב
  2. שחרור הברגים
  3. מנגנון יותר מתוחכם המגיע כלים החדשים

 

הפעלת המסור ופעולתו

 

בעת הפעלת המסור, מוצמד צידו התחתון של המכשיר אל פני הלוח ומסור פלדה המותקן בקדמת המכשיר מונע בכח המנוע החשמלי לסירוגין מעלה ומטה ומכרסם בלוח שעליו הוא מונח. רוחבו הצר של להב הפלדה (המסורית) מאפשר סיבובו על פני הלוח כך שצורת החיתוך תהיה מפותלת. קיימים שני סוגים של תפסניות להבים במסור אנכי, תפסנית ידנית הדורשת חיזוק עם מפתח או תפסנית אוטומטית (FIX-TEC) טכנולוגיה אשר הוצגה לראשונה בשנת 1992.

 

סוגי להבים הקיימים למסור האנכי

 

במסורים אנכיים מהדגמים היותר ישנים יש צורך להבריג את הלהב אל תוך בית המסור כאשר היום בדגמים החדישים יותר הלהב מחליק לתוך בית המסור ונתפס. כאשר נגשים לבחור להב יש כמה דרכים לבחור, אחד הדרכים היא בעצם בבחירה בלהב על פי דחיסות השיניים שלו פר אינצ’ (TPI) שבעצם מעידה גם על קושי החומר שעל מסור לחתוך ודרך נוספת הוא עובי המסור כאשר עובי המסור קובע את אפשרות הדיוק והמפותלות שאפשר יהיה לחתוף בה עם המסור- ככל השמסור יהיה דק יותר- כך אפשר יהיה לעבוד בצורה מדוייקת ופתלתלה יותר.

 

עצות בטיחות לשימוש:

 

  • בשימוש במסור אנכי תמיד יש להזהר לא לחתוך את כבל החשמל שלו עצמו.

  • אל תתפתו להשתמש במסור חרב במקום מסור אנכי מאחר- מעבר לכך שמסור סרט לוקה בבטיחות לעומת מסור אנכי הוא גם קצת פחות מדוייק.

  • בכל שימוש עם מסור מומלץ ללבוש כפפות מתאימות וכן משקפי בטיחות.

בסופו של דבר הבחירה בכלי העבודה היא בחירה לפי השימוש שנעשה והחומר איתו עובדים. בכלי זה הדבר אינו שונו, יחד עם זאת יש לשים לב- מסור ג’קסון אינו צעצוע ויש לנהוג בו בכבוד ולפי כללי הבטיחות. מסורים אנכיים ישנים פועלים מצויין כמו החדשים היום אך הם מוגבלים בהרבה מאלו החדשים והשימוש בהם פחות נוח, במיוחד לאורך זמן.

 

מחפשים את המסור האנכי הבא שלכם? מסורים אנכיים רק בבית סנטר

 

החנות הוירטואלית “בית סנטר” מציעה מוצרים במגוון קטגוריות בתחום עשה זאת בעצמך. בבית סנטר תמצאו סוגים שונים של מסורים אנכיים עם כל המאפיינים, הפיצ’רים וההתאמות השונות. הכלים והמוצרים השונים של בית סנטר מגיעים מהיצרניות המובילות בשוק, כמו בוש ומקיטה לצד מותגים נוספים. הקנייה בבית סנטר היא מהירה, נוחה וידידותית עם משלוח אקספרס חינם ישירות עד הבית, אחריות של 12 חודשים על ידי היבואן הרשמי ותשלום מאובטח.

כמו כן, אם אתם לא בטוחים איזה מסור ג’קסון מתאים לכם, אנחנו מזמינים אתכם ליצור איתנו קשר ומחלקת שירות הלקוחות שלנו תשמח לעמוד לרשותכם לקבלת מידע מקצועי וייעוץ והתאמה מדויקת של המסור המתאים ביותר לצרכים שלכם!