עשה זאת בעצמך - דשא סינטטי בגינה

 

חולמים על גינה ירוקה אבל לא בא לכם להתקין ממטרות? יש לנו את הפתרון המושלם עבורכם! דשא סינטטי מאיכות טובה יספק לכם את אותה הרגשת הילדות בכפות הרגליים היחפות בזמן שאתם שוהים בגינה, יהווה יופי של מצע למשחקי הכדורגל של הילדים בגינה או לפיקניק המשפחתי, אבל - ללא תחזוקה בכלל!

 

דשא סינטטי הינו תחליף לדשא "אמיתי", שאינו דורש טיפול כלל. אם תבחרו דשא מאיכות גבוהה (עמיד לפגעי מזג אוויר, בעל צפיפות טובה) ותניחו את הדשא נכון, תקבלו גינה ירוקה בכל ימות השנה. הנה כך מניחים דשא סינטטי:

 

מה צריך?

 

אם יש לכם צמיחה של עשביה באזור המיועד - חשוב להצטייד במרסס וחומר ריסוס לניקוי השטח בטרם תחילת העבודה
שטיח דשא סינטטי בגודל המתאים לאזור שאתם מעוניינים לכסות
מצע שתניחו מתחת לשטיח הדשא (שומשום)
מסמרי 20 ס"מ לקיבוע הדשא
סכין יפנית לחיתוך שולי המרבד
דבק פוליאוריתני / חד רכיבי, שמתאים להדבקת דשא סינטטי

 

חצי מילה על איכויות של דשא סינטטי

מקובל לחשוב שהנחה מקצועית של דשא סינטטי תאפשר קבלת מראה מקצועי וגימור איכותי לדשא. לכן, בעיקר אם אתם מניחים את הדשא לבד, אם אתם בונים על הדשא לשנים ארוכות ואם אתם באמת אוהבים לבלות בגינה, אל תתפשרו על איכות הדשא הסינטטי שתבחרו.

 

מה עושים?

חשוב ליישר היטב את השטח ולפלס אותו, בגובה כ - 10 ס"מ נמוך מגובה הדשא הסופי. אם תוכלו ליצור ניקוז (שיפוע של השטח לכיוון זרימת המים) תשיגו תוצאה טובה יותר. כשבועיים טרם הנחת הדשא הסינטטי חשוב לקטול עשביה ולנקות היטב את השטח לקראת הנחת הדשא.

יש להניח על האזור המיועד שכבה בגובה של 8-10 ס"מ של מצע לדשא - כמו למשל אבני שומשום קטנות. המהדרין מניחים מעל אבני השומשום גם משטח PVC או יריעות פליירינג. חשוב לשטח היטב את המצע, אם יש בהישג ידכם מכבש, זה הזמן להשתמש בו.

לאחר שהשטח מוכן - מתחילים בהנחת הדשא. כשיש לחבר בין שני שטיחים, עושים זאת באמצעות מסמרים מגולוונים של 20 ס"מ (בערך חמישה מסמרים למטר), או באמצעות דבק מתאים.

לאחר הנחת הדשא יש המפזרים מעליו חול סיליקאט ואז מטאטאים את הדשא ליישור סופי של הסיבים ופיזור החול לקבלת מראה טבעי