החלפת משאבה לגקוזי

 

בעבר גקוזי בבית היה נחשב לנחלתם של בעלי ממון בלבד. רובנו נאלצו להסתפק בהנאה מגקוזי רק בעת ביקור במועדוני ספורט וכושר ("קאונטרי קלאבים" למיניהם), בחופשות במלון, בצימרים וכד‘. במהלך העשור האחרון אנו עדים לכך שיותר ויותר בעלי בתים מחליטים להתקין גקוזי פרטי בביתם, תופעה זו משתרשת והולכת כתוצאה מזמינותם של דגמי גקוזי פשוטים יחסית אשר אינם יקרים ומתאימים בגודלם ובפינוק שהם מציעים לשימוש ביתי.

 

 

עם העליה בפופולאריות של הגקוזי עלתה גם הדרישה למתקינים ואנשי שירות. מנועי גקוזי מתבלים עם השנים ובעליו של אמבט גקוזי ביתי עשוי לגלות שהוא צריך להחליף מנוע (משאבה) ישן בחדש. לפני שאתם מזמינים טכנאי שיעשה זאת עבורכם, מדוע לא לשקול לעשות זאת בעצמכם. כל שנדרש על מנת לבצע בהצלחה החלפת מנוע גקוזי הוא מעט ידע בהפעלת כלי עבודה ידניים כגון מפתח צינורות, פלייר, מפתח שוודי, מפתח פתוח או מפתח רינג, מברגים וכד’.

 

 

גישה אל המנוע
למעשה הדבר המרכזי שיקבע אם ניתן לבצע את ההחלפה בעצמנו או שנאלץ בכל זאת לקרוא לטכנאי היא עד כמה נוחה הגישה למנוע. אם הגקוזי הוצב באופן הצופה את הבאות דאגו המתקינים לאפשר גישה קלה יחסית למנוע. בדרך כלל נידרש פירוק של כמה אריחי קרמיקה לצורך השגת גישה נוחה למנוע. אם הצלחתם לחשוף את המנוע כך שניתן בקלות לנתקו מן הצינורות שמובילים אל ומהגקוזי, כמו גם מהבסיס עליו הוא מורכב הרי שיותר מחצי מהעבודה כבר מאחוריכם.

 

 

ניתוק החשמל ופירוק המנוע הישן
בבואנו לפרק את המנוע הישן יש ליזכור לנתקו תחילה מזרם החשמל. יש לפרק את המחברים המקבעים אל המנוע את הצינורות המובילים מים מהגקוזי וחזרה אליו. כמו כן יש לפרק את הברגים המקבעים את המנוע למקומו ואת הצינורית המעבירה בדרך של לחץ אויר את הפקודות להפעיל ולהפסיק את פעולת המנוע.

 

הרכבת המנוע החדש
חשוב מאוד להכין מנוע חדש המתאים בדיוק במידותיו, במיקום החיבורים אליו ובסוג ההברגות שמשמשות לחיבור הצינורות אליו. אם המנוע החדש אכן מתאים לא תתקשו להרכיבו במקום המנוע הישן שפרקתם.