הכן ביתך לחורף - במה בבית חשוב לטפל לקראת החורף על מנת להבטיח חיסכון בחשמל ולמנוע נזילות?

 

החורף הינה עונה מאתגרת מבחינתם של בעלי בתים רבים, ואין ספק שהיא דורשת הכנות. מה אפשר לעשות, בתחום תחזוקת הבית והפרוייקטים הקטנים האלה של שיפוצים, על מנת להבטיח חורף חמים ונעים, נטול תקלות ואי נעימויות? קבלו את המדריך המלא להכנת הבית לחורף

 

1. הכינו את דוד השמש שלכם

זה לא שבחורף הישראלי אין שמש. פשוט, השמש חלשה וגבוהה יותר בשמיים, ולכן אם אתם בונים על דוד השמש ש"יעזור" קצת לדוד החשמל בימים בהם שמש חורפית נעימה בשמיים, כדאי שתנקו את קולטי השמש. אם כבר הגעתם אל הקולטים, לא קשה לנקות אותם (מספיק לנגב אותם בסמרטוט או להשפריץ עליהם מים, הניקוי הוא בדרך כלל רק מאבק), השאלה היא כמובן איך תגיעו אליהם (בבטחה!).

בנוסף, אנחנו ממליצים לבדוק את פעילות דוד החשמל לפני כניסת הימים הקרים, רק כדי לוודא שלא תצטרפו לרשימת ההמתנה האין סופית של החשמלאי המקומי לתיקון דודי חשמל שהתגלו כתקולים עם תחילת ימי הקור.

2. הכינו את המזגנים שלכם

אם אתם מאלה שמשתמשים רבות בחימום בעזרת המזגנים בבית, אנחנו ממליצים לנקות את מסנני המזגנים לקראת החורף. הניקוי הוא פשוט, שחררו את המסנן ונקו אותו מאבק ולכלוך שהצטבר עליו. אם אתם לא בטוחים כיצד מגיעים אל מסנן המזגן שלכם - חשוב שתבדקו בחוברת המזגן היכן ממוקם המסנן וכיצד משחררים אותו. בנוסף, גם כאן נמליץ על "הרצה" לבדיקה שהמזגן מחמם היטב.

3. מנעו נזילות אל הבית

אם הגג שלכם הוא גג רעפים - זה הזמן לאתר רעפים סדוקים או משוחררים ולהחליפם. אם הגג שלכם הוא גג שטוח - זה הזמן לטאטא ולנקות אותו על מנת למנוע סתימות.

בנוסף, נקו את כל המרזבים והזרימו בהם מים על מנת לוודא שאין סתימות.

4. הכינו את הדלתות והחלונות לקור

על מנת למקסם את עבודת החימום ולאטום היטם את חדרי הבית, מומלץ לבדוק ובמידת הצורך לחדש את פסי האיטום בחלונות ובדלתות. בחלונות כנף כדאי לבדוק שגומיית האיטום תקינה ואם לא להחליף אותה, ובחלונות הזזה מומלץ לבדוק את תקינות פסי המברשת האוטמים ולהחליפם במידת הצורך.