התקנת עינית / חור הצצה בדלת

 

אם הדלת שלכם עשויה עץ ואין לכם חור הצצה, ואם אתם יודעים להשתמש במקדחה פשוטה - אין סיבה שתמשיכו "לסבול" מהפתעות בכל פעם שמישהו מצלצל בדלת - התקינו חור הצצה בדלת שלכם, הנה כל השלבים להתקנה מוצלחת של חור הצצה בדלת עץ.

 

מה צריך?

כלי עבודה: מקדחה, מקדח עץ שטוח באורך מספיק ביחס לעובי הדלת שלכם.

חומרים: חור הצצה באורך המתאים לעובי הדלת שלכם.

 

מה עושים?

חור הצצה הוא חור קדוח בדלת, לכל העובי שלה. מסביב לחור (בעיקר לצרכים אסתטיים ועל מנת שלא יהיה ניתן להעביר אצבע מן החוץ אל תוך הבית או להיפך) "מתלבשת" העינית כאשר מרבית העיניות מגיעות עם "חלון" קטן המאפשר סגירת חור ההצצה מפנים הבית.

הנה שלבי העבודה:

1. באמצעות המקדחה והמקדח, יש לקדוח חור ישר בדלת. חשוב למקם את חור ההצצה בגובה נוח לשימוש.

2. קדחו חור ישר דרך הדלת. זה יהיה חור ההצצה. הרחיבו את החור (באמצעות תנועות עגולות של המקדחה על גבולות הקדח הקיים) על מנת להתאים את החור לעובי העינית שרכשתם. הרחיבו את החור בעדינות - קשה מאוד לצמצם פתח רחב מדי. המטרה הסופית היא ליצור קדח שיתאים בדיוק לקוטר העינית שרכשתם.

3. מרבית חורי ההצצה הקנויים מגיעים בשני חלקים - כל אחד מתאים לצד אחד של הדלת. חברו את החלק המתאים של חור ההצצה (בדרך כלל זה יהיה זה שיש לו "חלון") בצידה הפנימי של הדלת שלכם, ואת החלק השני בצידה החיצוני של הדלת. הפעילו כוח מתון על מנת לחבר את שני החלקים זה לזה כך שלא יהיה ניתן לשלוף אותם החוצה מן הדלת בקלות.

4. בדקו את חור ההצצה שלכם. אם צריך, ניתן לחזק את החיבור או "לדחוף" את חלקי העינית זה כלפי זה באמצעות דחיפה פנימה עם כלי שטוח, כמו סרגל.

טיפ: דלתות מסוג "פלדלת" הינן דלתות עשויות ברזל. מעבר לזה שלכולן חור הצצה מובנה, לא ניתן לקדוח חור בדלת פלדלת באמצעות מקדח רגיל.

תתחדשו!