חמישה טיפים לבידוד מרעש

 

סובלים מהמון רעש בבית? חשוב שתדעו, המגורים בסביבה רועשת הינם גורם משמעותי בירידה באיכות החיים ובפגיעה בשלווה ובבריאות. הבשורות הטובות הן ש(לא תמיד קל, ובכל זאת -) אפשר לטפל בזה! הנה מספר טיפים שאולי יעזרו לכם להפחית את גורמי הרעש ולחיות חיים שקטים יותר.

 

הרעש מבפנים?

אם אתם סבלים מרעש שנובע מפעילות יחידות העיבוי של מזגנים (שלכם או של השכנים), מזרימה של מים בצנרת או ממכשירים חשמליים - יש הרבה מה לעשות, הנה כמה דברים שתוכלו לבדוק על מנת להפחית את הרעש:

אם הרעש נובע מזרימה של מים בצנרת - בידקו את האפשרות לעטוף את הצנרת בשרוולים אקוסטיים. שרוולים אקוסטיים המיועדים למניעת רעש כזה בדיוק בצנרת הם בעלי מקדם בליעה גבוה וניתן להוסיף שכבה של צמר סלעים (אחד החומרים המבודדים ביותר בבניה) בין הצנרת לקרמיקה או לחיפוי.

אם הרעש הוא רעש של מזגנים - יחידת העיבוי של המזגן ממוקמת קרוב מדי לחדר השינה שלכם או שהרעש שלה מפריע - בדקו אם ניתן להזיז, להרחיק את יחידת העיבוי ולמקם אותה בצורה שלא תפריע לאף אחד. הקפידו להתקין רפידות בנקודות המגע בין יחידת העיבוי עצמה למבנה הברזל המחזיק אותה או לקיר, למניעת חיכוך ולהפחתת הרעשים.

 

הרעש מבחוץ?

אם אתם סובלים מרעשים שמקורים מבחוץ, אם אתם חיים בסביבה רועשת ומרגישים שהגיע הזמן להפוך את הבית לעמיד יותר - הנה כמה נקודות שתרצו לשקול

חלונות עמידים בפני רעשים - חלונות "בידודית" או חלונות בזיגוג כפול או משולש הם יעילים מאוד בהפחתת כמות הרעשים (כמו גם בידוד תרמי) בבית. חשוב להתקין אותם נכון מפני שהתקנה בצורה לא מבודדת מפחיתה עד מבטלת את התועלת שבחלונות חכמים אלה.

בידוד הקירות - ניתן גם לבצע בידוד של הקירות בעזרת יצירה של קיר (בדרך כלל עשוי גבס) בעל איכויות מבודדות, בדרך כלל באמצעות שימוש בשכבה מבודדת של צמר סלעים בין הקיר המקורי לקיר החדש.

 

עשה זאת בעצמך או סיוע של איש מקצוע?

אם החלטתם לבצע פעולות בידוד מרעש בבית, כדאי שתדעו שחלק מהם כדאי שייעשו באופן מקצועי. היוועצו באיש מקצוע שיכול לתת לכם חוות דעת אובייקטיבית ולעזור לכם להעריך מה תוכלו לעשות לבד ובמה כדאי שתיעזרו, על מנת לוודא שתבחרו בפעולות יעילות שיפחיתו משמעותית את כמות הרעש שאתם סובלים ממנו.