בניית אדנית מעץ

 

אדניות הן תוספת נאה שניתן להציב במגוון מקומות כל עוד הם חשופים במידה הרצויה לשמש (כמות השמש תכתיב גם את סוג הצמחים שמתאים לגדל באדנית), על מרפסות, לאורך משטחים מרוצפים, על חומת החצר ועוד. אדניות אינן זולות ובמיוחד כאלה שלהן מראה מעוצב, מי שלו ידע בסיסי בהפעלת כלי עבודה כגון מסור חשמלי, מקדחה חשמלית ומברגה נטענת יכול בקלות לבנות אדניות מעץ בעצמו. בפסקאות הבאות נספר לכם כיצד.

 

תכננו את האדנית שאתם רוצים לבנות
צאו לדרך עם נייר, עפרון, מטר וסרגל. קחו מידות של המקום בו אתם מתכננים להציב את האדנית שתבנו וציירו אותה על דף תוך שאת מחליטים בעלת איזה רוחב, אורך וגובה תהיה. תכננו כיצד תחברו את לוחות העץ זה אל זה, בדרך כלל יהיו אלה קורות תמיכה פנמיות שאליהם מקובעים לוחות היוצרים את מעטפת האדנית.

 

הצטיידו בעץ מתאים, כלי עבודה ואביזרים
לאחר שיש בידכם תוכנית חשבו כמה עץ תצטרכו, גשו למחסן העצים הקרוב ורכשו עץ, ברגים, צבע (לכה מגוונת בגוון לפי בחירתכם). וודאו שיש בידכם את כל כלי העבודה שתצטרכו, דהיינו מקדחה חשמלית, מסור חשמלי (רצוי גם כזה עם להב סובב וגם עם להב העולה ויורד אנכית (גיגסו או גקסון כפי שהוא מכונה בעברית) מברגה עם ביט מתאים לברגים שרכשתם ומברשת צבע. כל כלי שחסר תוכלו לרכוש וודאי גם במחסן העצים עצמו וכך לא תצטרכו לחטט רגליכם בין כמה חנויות.

 

צבעו את העץ תחילה
מומלץ לצבוע את כל העץ בשתי שכבות לפחות של לכה מגוונת עוד לפני שחותכים ומחברים.
נסרו מהעץ חלקים לפי המידות בתוכנית, קדחו במקדח דק (2 ממ’) לפני כל בורג שמבריגים (כדי למנוע פיצוצים בעץ), חברו את החלקים זה לזה, לא לשכוח רגליים חזקות (אפשר שתיים או שלוש קורות לכל אורך התחתית).
צבעו את החלקים שנחשפו עקב הניסורים.
רפדו את האדנית מבפנים עם ניילון שחור עבה, חוררו נקבים בתחתית לניקוז מים.
הציבו את האדנית החדשה במקום המיועד לה, מלאו בתערובת שתילה (חשוב אדמה איכותית ומדושנת), השקו במים ושיתלו את הצמחים שבחרתם.