החלפת מנגנון ניאגרה

כל אסלת בית שימוש מחוברת אל מיכל הדחה, מיכל מים הניצב מעל לאסלה כך שניתן יהיה לשחרר ממנו כמות מים גדולה יחסית (5 או 10 ליטר) אשר תשטוף עימה את כל תחולת האסלה אל הביוב. מקובל לכנות את מיכל ההדחה עם המנגנון המותקן בו “”he-IL">ניאגרה" (על שם מפלי הניאגרה).
מנגנוני ניאגרה הם אמינים למדי ואריכי ימים, לראיה כיום מקובל מאוד להתקינם באופן מוסתר בתוך הקיר ללא חשש שהגישה אליהם תהיה מורכבת, עם זאת בהחלט ייתכן שנצטרך להחליף מנגנון ניאגרה בשירותים בבית או בבית העסק, במיוחד אם הם כאלה מן הדור הישן.
כל מי שלו נטייה לבצע תיקונים קלים (כולל עבודות אינסטלציה כגון החלפת ברזים), שיפוצים בבית, בניה קלה וכדיוכל בקלות רבה להחליף בעצמו מנגנון ניאגרה. בפסקאות הבאות תוכלו לקרוא מעט על איך עושים זאת.

רגע לפני שמחליפים
אם מים נוזלים דרך קבע ממנגנון הניאגרה אל האסלה, אם אחת מידיותיו (או שתיהן גם יחד במיכלי הדחה דו כמותיים) אינה משחררת מים ממיכל ההדחה אל האסלה, אם יש נזילה מנקודת חיבור המים אל מיכל ההדחה או אם נתקלתם בבעיה מכל סוג אחר עם מנגנון הניאגרה מומלץ לנסות לפתור את התקלה המסוימת בטרם מחליטים שצריך להחליף את המנגנון כולו. פעמים רבות מספיק בהחלפת אטם גומי ישן, ניקוי מאבני או חיזוק חיבור שהתרופף כדי להשיב למנגנן הניאגרה שלכם את נעוריו כקדם.

רכשו מנגנון חדש מתאים ואיכותי
אם נוכחתם לדעת שאין ברירה אלא להחליף את מנגנון הניאגרה כולו הצטיידו במנגנון חדש, וודאו כי הוא מן הסוג המתאים לאסלה שלכם ואל תתפתו לרכוש מנגנון זול שאיכותו מפוקפקת, זכרו שמנגנון ניאגרה מיועד לשרת אתכם שנים רבות, עדיף לשלם מעט יותר ולדעת שאת מתקינים מנגנון שיאריך ימים ויפעל ללא תקלות.

הפסיקו את זרם המים, פרקו את המנגנון הישן והתקינו תחתיו את החדש
קל מאוד להסיר ממקומו מיכל הדחה ישן, יש להפסיק את אספקת המים אליו (בדרך כלל צינור ההזנה מחובר אל ברז קטן שניתן פשוט לסגור) לנתק אותו מצינור המים המוביל אליו, לנקז אותו ממים, למשוך החוצה את הצינור המוביל מים ממיכל ההדחה אל האסלה, להרים ולסיר את המיכל ממתלים עליהם הוא מונח, ישנם מיכלי הדחה המקובעים במקומם בברגים המוברגים אל דיבלים הנעוצים בקיר, תצטרכו לשחרר ברגים כאלה.

לאחר הסרת המנגנון הישן הרכיבו תחתיו את החדש, ייתכן שתצטרכו מקדחה חשמלית כדי לקדוח חורים בקיר לדיבלים חדשים אם נקודות העיגון של מיכל ההדחה החדש אינן נופלות בדיוק על אותן הנקודות של המיכל הלא תקין שפירקתם.