הכן פרגולתך לחורף - כל מה שצריך לדעת על מנת לעבור את החורף בשלום - עם הסוכך שלך 

פרגולות, סוככים ומרקיזות הם פתרונות נהדרים לעונות השמש, ומאפשרים ליהנות מפינות מוצלות בגינה או במרפסת גם בשעות בהן השמש קופחת. עם זאת, סוככים עשויים בצורה חובבנית נוטים להיפגע, ואפילו להתפרק, ברוחות או גשמים עזים המאפיינים את עונת החורף בארץ, וגם פרגולות וסוככים שנבנו בידי איש מקצוע מיומן, עלולים לספוג נזקים בעונת החורף. איך אפשר להגן על הפרגולה לקראת בוא הגשמים? הטיפים הכי חשובים - לפניכם.

סערה בפתח? קפלו את הסוכך, ויפה שעה אחת קודם!

אם מזג האוויר צפוי להיות סוער, חשוב לקפל את הפרגולה או הסוכך. זרועות המתכת המתקפלות של הסוכך לא בנויות על מנת להחזיק מעמד ברוחות עזות, והן עשויות להישבר, להתנתק, ליפול או להיקרע. גם הבד שממנו עשויה הפרגולה לא תמיד עמיד מספיק על מנת לעמוד במצב פתוח במטח גשם סוער. לכן - בעת הגשמים - קפלו כל סוכך שניתן לקבל והשאירו מקופל עד יעבור זעם.

היפטרו משאריות מים ואווררו את הפרגולה בימים חמימים

אם ימי הסערה חלפו, חשוב לפתוח את הפרגולה או הסוכך המתקפלים על מנת לאפשר למים שחדרו לפינות “”he-IL">חבויות" בבד הפרגולה להתייבש, כמו גם לזרועות המתכת. אם מבנה הפרגולה, על הזרועות והכיסוי, יישארו רטובים, הם עלולים להרקיב, להחליד בפינות מועדות, ואפילו להתחורר. לכן, הקפידו לפתוח ולמתוח את הפרגולה שלכם לאחר שנרטבה בגשם ולאפשר לה להתייבש.

פרגולות סגורות - חשוב לבחור פרגולה איכותית

אם הפרגולה שלכם היא בסגנון מסך, כלומר שהיא בעצם סוגרת חדרון באמצעות מעין קירות - כנראה שאי אפשר לקפל אותה. פרגולה כזו אמורה להיות עמידה בפני מזג אוויר חורפי אבל דווקא פרגולה כזו, חשוב לרכוש ולהתקין באופן מקצועי, על מנת לאפשר שימוש בה לאורך שנים ללא פגעי מזג אוויר, חורים, התעקמות של השלד, המבנה או החיפוי, וכדומה.

נגמר החורף? אפשר לצבוע את חלקי העץ של הפרגולה ולהעניק לה יציבות מחודשת

אם הפרגולה שלכם עשויה עץ, גם אם רק בחלקה, משיחה בשמן או צביעה בצבע המאפשר עמידות בפני מזיקים ורטיבות, באופן קבוע (לא חייבים פעם בשנה, אפשר גם רק פעם בשנתיים שלוש או כשאתם רואים שצריך) תקנה לעץ של הפרגולה שלכם עמידות מוגברת.