חיפוי קיר באריחי קרמיקה

מי שמעוניין להתקין חדש רחצה נוסף, שירותים או מטבחון ירצה וודאי, בין יתר הדברים, גם לחפות קירות באריחי קרמיקה. אם אתם מרגישים בטוחים מספיק להתקין בעצמכם כיור, אסלה וכדאין סיבה שלא תבצעו גם את עבודת חיפוי הקירות בעצמכם. בפסקאות הבאות תמצאו תיאור מלאכת הדבקת אריחי קרמיקה על קיר שעליו כבר יש טיח וצבע.

הכנת הקיר לחיפוי
כדי לחפות קיר באריחי קרמיקה יש לוודא כי הוא במצב המאפשר זאת. אריחי קרמיקה ניתן להצמיד רק אל קיר מטויח כהלכה, כזה שאין טיח המתפורר ונופל ממנו כמו גם צבע המתקלף ממנו. עיברו עם שפכטל על הקיר וגרדו ממנו כל מה שניתן להסיר ממנו, אם נותרו חורים וסדקים לא תמיד חייבים לסתום אותם שכן ניתן יהיה למלא אותם בחומר בו נשתמש להצמיד את אריחי הקרמיקה אל הקיר.

רכשו אריחים נאים בכמות מספקת
אריחי קרמיקה משפיעים רבות על העיצוב, בחרו אריחים המתאימים לטעמכם ולתקציב העומד לרשותכם. רכשו גם די אבקה להכנת הדבק (חומר דמוי גבס אפור) עימו תדביקו את האריחים אל הקיר. יש לוודא שאתם רוכשים כמות מספקת של אריחים לכיסוי שטח הקיר המיועד לחיפוי.

לא חייבים מכשיר לחיתוך אריחים
מי שעוסק באופן מקצועי בהתקנת קרמיקה משתמש במכשיר לו להב יהלום בעזרתו ניתן לחרוץ אריחי קרמיקה ואז לשבור אותם בקו ישר. מכשיר כזה הוא קל ונוח לשימוש, אך הוא יקר ואין טעם לרכוש אחד אם יעשה בו רק שימוש מועט. אם תוכלו להשאיל מכשיר חיתוך אריחי קרמיקה מה טוב, אם לא תוכלו להשתמש בדיסק יהלום (משחזת חשמלית זוויתית קטנה עליה מותקן דיסק עליו אבקת יהלום תעשייתי, דיסק עימו ניתן לחתוך אבנים מכל סוג ואף בטון).

תכננו את סדר הדבקת האריחים כך שתצטרכו לחתוך כמה שפחות מהם כדי להשלים את השורות. לאחר ההדבקה מלאו את הרווחים בין האריחים בחומר המיועד לכך (“”he-IL">רובע").
חשוב מאוד לנקות עודפי חומר הדבקה ורובע, מריחות על האריחים עצמם, טפטופים וכד’, כל עוד החומרים עדיין לחים, כשחומרים אלה מתקשים הם הופכים קשים הרבה יותר להסרה.