מרססי צבע פניאומאטיים וחשמליים

כל חובב עשה מלאכות כפיים הבוחר לעשות בעצמו מני שיפוצים, בנייה קלה, תיקונים ועוד פרויקטים שכאלה מכיר היטב את הצורך לצבוע, יש ומדובר בצביעת קורות ולוחות עץ בלכה מגוונת או בצע שמן אטום, יש וצריך לצבוע קירות בצבע סיד, לעיתים דווקא מדובר בברזל עליו יש ליישם קודם שכבת צבע יסוד. עלפי רוב אנו בוחרים לצבוע במברשת או ברולר, עובדה מצערת היא שרק מעטים מחובבי עשה זאת בעצמך שוקלים הצטיידות בכלים הדרושים לצורך צביעה במרסס צבע, בין אם מרסס חשמלי או מרסס פניאומאטי.
בפסקאות הבאות תמצאו מידע בסיסי אודות מרססי צבע (המכונים גם “”font-family: Arial;">פיסטולטים“), ”font-family: Arial;">מה יתרונותיהם, מעט על אופן השימוש בהם והציוד הדרוש, כל זאת במטרה להפיג חששות מפני הוספת גם מיומנות זו לאלה העומדות לרשותכם.

יתרונות וחסרונות
היתרון המרכזי של צביעה במרסס צבע הוא שניתן לצבוע משטחים גדולים בפרק זמן קצר יחסית. יתרון נוסף הוא שקל להשיג כיסוי אחיד ונאה. החיסרון העיקרי של שימוש במרסס צבע לעומת צביעה במברשת הוא שדרוש ציוד מורכב ויקר יותר אשר מחייב גם טיפול יסודי על מנת שישמש אותנו לאורך זמן.

מרסס צבע חשמלי הוא עצמאי, כל שנחוץ כדי להשתמש בו הוא שקע חשמל קרוב מספיק. מרססים חשמליים הם חלשים יותר ממרססי צבע פניאומאטיים אולם היתרון הגדול שלהם הוא שאין צורך להצטייד בקומפרסור יקר.

מרססי צבע פניאומאטיים צריכים להיות מוזנים באוויר דחוס. לשם כך נדרש מדחס אוויר (“”font-family: Arial;">קומפרסור“) ”font-family: Arial;">ניתן להצטייד במדחס המיועד במיוחד לצביעה (מספק נפח גדול של אוויר בלחץ נמוך יחסית) או במדחס עימו ניתן להפעיל גם כלי עבודה פניאומאטיים אחרים.

שימוש נכון
צביעה במרסס צבע מחייבת רכישת מיומנות, יש ללמוד איך למצוא את המרחק המתאים ביותר של המרסס מהמשטח שצובעים (בדרך כלל נע סביב כ 20 סמ’), באלו זוויות ניתן להחזיק את המרסס (במיוחד במרססים שמיכל הצבע שלהם מתחת לפיה, כפי שברוב המרססים) כיצד להניע את המרסס (הלוך ושוב בקצב נכון ובאופן אחיד) כיצד להכין את הצבע (יש להשתמש בצבע מתאים לריסוס ולדללו לסמיכות אידיאלית - לא דליל מדי כדי למנוע נזילות ולא סמיך מדי עד שיהיה קשה להתיזו ואולי גם יגרום לסתימות).

עניין חשוב נוסף בכל הקשור במרססי צבע הוא לנקות אותם היטב בתום השימוש כדי שלא יוותר בהם צבע שיתקשה ויסתום מעברים צרים