יישון רהיטי עץ - כי וינטגזה הכי אין

שמעתם פעם את המילה “”he-IL">דיסטרסינג“? ”he-IL">לא, זה לא קשור לסטרסהפירוש המילולי של המילה הוא “”he-IL">יישון“, ”he-IL">המשמעות היא צביעה של עץ באופן שמקנה לא מראה וינטג’י, חדש - ישן, עם ניחוחות של פעם

גם אתם יכולים לעשות את זה, בצבעי עץ או בגוונים שונים, על כל רהיט שתבחרו - הנה המדרך המלא ליישון רהיטים מעץ!

מה צריך?

ניירות שיוף גסים ועדינים

מכחולים, מברשות או ספוגי צביעה, בעוביים שונים

צבע פריימר (צבע מקשר)

צבע אקרילי בגוון כהה - פחית קטנה

צבע אקרילי בגוון הנבחר - מספיק כדי לצבוע את כל הרהיט הנבחר

לכה למעוניינים בגימור מבריק

מה עושים?

התחילו בשיוף העץ. המטרה היא ליצור מראה בפסים עדינים של הצבע המקורי והעץ שמתחת. שייפו בעיקר בפינות ובאזורים שבהם אתם רוצים הבלטה של המראה הוינטגי.
ניתן להתחיל את השיוף עם נייר שיוף גס ולהמשיך עם נייר עדין לקבלת מראה ישן אך חלק ואחיד עם תום השיוף.

לאחר שהשיוף משביע את רצונכם, ציבעו את הרהיט הנבחר בפריימר - צבע על בסיס שמן שמטרתו לקשר בין העץ לבין שכבת הצבע שתבוא אחריו. המתינו לייבוש מלא של הרהיט (בדרך כלל ייבוש לוקח יותר מ 24 שעות, ביום חמים, אם אתם צובעים בחורף אפילו שבוע בסביבה יבשה. הייבוש הוא מלא כשאתם נוגעים ברהיט והאצבע ממש לא “”he-IL">נדבקת" אליו).

תוכלו להדגיש את האיזורים המשופשפים, המלוטשים ביתר, בעזרת הצבע הכהה שבחרתם. ציבעו בפסים עדינים באמצעות מכחול דק, והמתינו לייבוש מלא. לאחר הייבוש תוכלו לשייף בעדינות את האזורים הצבועים עם נייר שיוף עדין לקבלת מראה מעושן, צבוע לא צבוע.

לאחר ייבוש מלא של כל שכבות הצבע שבחרתם לרהיט, הגיע הזמן לצבוע אותו בצבע הסופי שלו. ציבעו בעדינות, בשכבות אחידות, ואפשרו ייבוש מלא. לאחר ייבוש מלא של שיכבה ראשונה, תולו לבחור לצבוע עוד שכבה של צבע או לכה, או להשאיר את הרהיט כמו שהוא.

וודאו שהרהיט חלק, ואם יש צורך בשיוף נוסף, זה הזמן לליטושים אחרונים.

תתחדשו!