המדריך המלא להתקנת רצפת פרקט

 

פרקט הוא פתרון פרקטי ונפלא למי שלא רוצה להשאיר רצפה חשופה אבל גם לא מתאים לו שטיח. משטחי הפרקט מיוצרים כיום באיכות גימור מעולה והם עמידים באופן מפתיע. נעים בקיץ ובחורף, קל לניקוי ומוסיף הרבה לעיצוב ולאווירה. רוצים רצפת פרקט אבל לא בא לכם להכניס איש שיפוצים הביתה? למה שלא תעשו זאת בעצמכם? ההרכבה לא מסובכת וכל חובב שיפוצים עם נטייה לפרוייקטים בסגנון עשה זאת בעצמך יכול להתמודד איתה. הנה מדריך בסיסי להתקנה ביתית של ריצפת פרקט:

 

התקנת פרקט

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

הצטיידו מבעוד מועד ב:

 

מה צריך לקנות?

קודם כל, כמובן, לצורך הרכבת פרקט, צריך לבחור ולקנות את הפרקט עצמו. אריחי פרקט מגיעים בגוונים רבים ושונים וגם באיכויות שונות. את אריחי הפרקט קונים לפי מטרים – אז חשוב שתדעו בדיוק מה הגודל והצורה של השטח שאותו אתם מתכוונים לרצף. תצטרכו גם לדעת מה אורך הפאנלים בחלל, על מנת לרכוש פאנלים, וכן מה רוחב הפתחים על מנת לרכוש ספים מתאימים. מומלץ לא למהר עם הבחירה, אלא לבדוק אילו אופציות זמינות ולהסגר על משהו שקולע לטעמכם מבחינת מראה, רמת איכות וכמובן מחיר, כי מדובר בפרקט שיקשט את רצפת הבית שלכם לאורך שנים רבות.

 

בנוסף לאריחי הפרקט עצמם, תצטרכו ספוג לבניית שיכבה תחתונה מבודדת ומגינה, שעליה תניחו את הפרקט; פאנלים לחיבור אריחי הפרקט עם הקירות, וספים לכל חיבור של הפאנלים עם הריצפה עצמה (למשל בפתחי הדלתות).

 

איך מכינים את החלל?

מומלץ לרכוש את הנדרש לריצוף הריצפה לפחות 48 שעות בטרם תחילת העבודה ולהניח את אריחי הפרקט בחלל המיועד “לנוח”, בעיקר על מנת שהפרקט יתרגל לרמת הלחות ולטמפרטורה. זה יגדיל את הסיכוי שהפרקט לא יתעוות או יתנפח כתוצאה משינויי טמפרטורה לאחר ההתקנה. בכל חלל יש את רמת הלחות שלו ולמרות שניתן לשלוט בה, חשוב לתת לפרקט שלכם להתרגל אל התנאים שבהם הוא יהיה מצוי מעתה והלאה.

 

את הפרקט יש להניח על משטח ישר ונקי. טאטאו, נקו ואם יש צורך, החליקו ופלסו את הבסיס לפני שמתחילים להניח אריחי פרקט. חשוב לציין כי אם יש רצפת בלטות או קרמיקה לא צריך להוריד אותה אלא לבנות את הפרקט ישירות על הרצפה, אך חשוב מאוד להסיר את הפנלים שמודבקים לקיר כדי שניתן יהיה להדביק פנלים של פרקט.

 

ועכשיו – לת’כלס

 

שלב ראשון – הספוג

פירסו שיכבת ספוג לכל אורך ורוחב המשטח המיועד לחיפוי. הדביקו בעזרת נייר דבק איכותי את רצועות הספוג זו לזו ואל הפאנלים, על מנת להבטיח יציבות של שיכבה מבודדת וחשובה זו.

 

שלב שני – הנחה וחיבור של אריחי הפרקט

מתחילים להניח אריח אחרי אריח, כאשר בין האריחים הקיצוניים לפאנלים משאירים 8 מ"מ – 12 מ"מ רווח לצורך התקנת פאנלים. את האריחים מחברים זה לזה בשיטת החיבור שלהם – הם מתחברים כמו לגו אחד לשני.

 

לאחר חיבור אריח אחד לשני הכו קלות עם פטיש גומי (אם אין לכם אפשר לקחת חתיכת עץ ולהכות עליה ולא ישירת על הפרקט כדי לא לפגוע בו) על החיבורים, על מנת לחזק ולהבטיח שכל אריח יושב במקומו.

 

את האריח האחרון בכל שורה תצטרכו לנסר על מנת לקבל התאמה מדוייקת למידות החלל הנדרשות. תעשו את זה בזהירות ואל תמהרו, כדי שהכל ייצא מושלם ולא תצטערו בעתיד על זה שהאריח האחרון יצא לא מספיק טוב וזה הורס את מראה הפרקט בחדר.

 

שלב שלישי – הדבקת הפאנלים והספים

את הפאנלים והספים נדביק אל הקיר או הריצפה באמצעות סיליקון. גם פאנלים ניתן לנסר על מנת לקבל התאמה מושלמת למידות החדר. מעל סף שהודבק זה עתה מומלץ להניח לכל אורכו חפץ כבד(למשל ערמות ספרים, משקולות וכדומה) למשך 24 שעות על מנת להבטיח הדבקה רציפה וטובה.

 

שלב רביעי – לשידרוג וחוויה שונה:

 

התקנת חימום תת רצפתי על רצפת פרקט היא אומנם אופציה בגדר המלצה ואיננה חובה, אבל יש סבירות גבוהה מאוד שהיא תשנה את אווירה ורמת החיים בבית בעת ימי החורף הקרים, במיוחד אם אתם גרים באיזור שיש בו תקופת חורף עם הרבה גשמים או אפילו שלג. כן כן, התקנת חימום תת רצפתי ברצפת פקט אפשרית ומתאימה כמעט לכל סוגי הפרקטים הקיימים ולא מדובר במשהו שמסובך כל-כך לעשות גם בביתכם.

 

ניסיתם ועדיין לא הצלחתם להתקין רצפת פרקט לבדכם?
אחרי שרכשתם את החומרים המתאימים להתקנת רצפת פרקט, כל מה שנשאר לכם הוא נושא ההתקנה.
והתקנת פרקט נעה בין 65 – 85 ש"ח למטר מרובע על ידי מתקין פרקטים מקצועי.
ההתקנה צריכה להיות מקצועית ואם אין לכם את זה, כדאי שתזמינו מתקין.
 
מחפשים כלי עבודה להתקנת פרקט כגון מסור או פלס? רכשו כלי עבודה מקצועיים באתר בית סנטר!

 

סרטון הדרכה:

 

פייסבוק בית סנטר

 

כנסו לפייסבוק שלנו, עשו לנו לייק ותקבלו עדכונים על כל הכתבות הכי שוות  


17/02/2014

 

 

כתבות נוספות שיעניינו אותך:

איך לאטום שריטות בעץ עם אגוז

איך לאטום שריטות
בעץ עם אגוז

איך להכין עץ תכשיטים

איך להכין עץ תכשיטים

המדריך המלא להסרת כתמים מעץ

המדריך המלא
להסרת כתמים מעץ

עמדת עבודה נכונה לעבודות בעץ

עמדת עבודה נכונה
לעבודות בעץ