ארגז הכלים לנגר החובב

 

עבודות בעץ הן דבר שכל אחד ירוויח אם ינסה בם את כוחו. לא נחוץ שום ידע מוקדם או נטייה טכנית כדי להתחיל ליצור בעץ והסיפוק העצמי, שנכון למי שעושים זאת, הוא עצום. עץ הוא חומר גלם נהדר, נוח ונעים לעיבוד. אפילו מיומנות בסיסית בעבודה עם עץ פותחת אינספור אפשרויות, החל מייצור עצמי של פריטי עץ לבית וכלה בביצוע תיקונים, עבודות שונות במסגרת שיפוצים ופרויקטים בסגנון עשה זאת בעצמך. אין צורך להצטייד באביזרים יקרים או מסובכים לתפעול בתוך ארגז הכלים, כמה כלים בסיסיים מספיקים לביצוע עבודות נגרות פשוטות. ערכנו עבורכם רשימת כלים עימם אפשר וצריך לצאת לדרך.

כלי עבודה ידניים

למרות שהרבה מן העבודה בעץ נעשית כיום בעזרת כלים עבודה חשמליים הרי שאי אפשר בלי כמה מן הקלאסיים, מה גם שישנן פעולות שטוב לעשותם בעדינות המאפשרת בקרה על הכוח המופעל.

- פטיש טוב במשקל בינוני (כ200 גר’)

- מברג שטוח ומברג פיליפס (ישנם מברגים בעלי ראשים מתחלפים).

- שופין, לשיוף אזורים הדורשים התאמה ועיצוב עדין.

- קלמרה (clamp באנגלית) אחת או שתיים. מדובר במעין מלחציים ניידים המאפשרים הידוק חלקים אלה אל אלה, למשל לצרכי הדבקה.

- פלס, כדי למנוע שיפועים במקומות בהם דרושה הנחה מאוזנת לחלוטין.

- מטר, לסימון מידות ארוכות בדיוק סביר. סרגל מתכתי באורך של לפחות 30 סמ’ לחלקים קטנים והתאמות מדויקות.

-מברשות לצביעה.

 

כלי עבודה חשמליים

- “ג’קסון” או “ג’קסו” (שיבוש עברי למילה Jigsaw), מדובר במסור חשמלי בעל להב משונן העולה ויורד. ה"ג’קסו" מאפשר חיתוך צורני של עץ בעובי של עד כ – 4 ס"מ אולם הוא יעיל פחות כשמדובר בחיתוך ארוך של עץ בעובי של מעל לשני סמ’, ניסור מאין זה טוב שיעשה בעזרת מסור בעל להב סובב.

למעבר לדף מסורים

 

- מברגה וסט “ביטים” (מאפשרים הברגת ברגים בעלי ראשים מסוגים שונים, כגון פיליפס, שטוח וכוכב). ברגים הם אמצעי החיבור הנפוץ ביותר בעבודות בעץ. מברגה טובה אינה יקרה מאוד והיא נכס לנגר החובב.

למעבר לדף מברגות

 

- מקדחה וסט מקדחים לעץ (סט טוב יכיל מקדחים בקטרים החל מ – 2 מ"מ וכלה ב – 10 מ"מ). החדרת בורג ללא חשש לביקוע העץ אליו הוא מוחדר מחייב לקדוח תחילה קדח מוביל. קידוח בעץ הוא קל ומבחינה זו אינו דומה לקידוח בקיר העשוי לבנים או בטון. ניתן להשתמש במקדחה ביתית פשוטה (ללא הפעלת רטט), לעיתים מברגה נטענת עשויה להיות חזקה מספיק כדי לשמש כמקדחה לעץ, לפחות ככל שמדובר בעץ רך בעובי שאינו עולה על 6 ס"מ.

למעבר לדף מקדחות

 

כל שנותר הוא לארגן מקום נוח ומואר בו מוצב שולחן עבודה (כל שולחן ישן יספיק), בגדי עבודה ותוכנית של הפריט הראשון שבבנייתו תרצו להתחיל, בהצלחה!