אז יודעים, אז יודעים, שהגיע הזמן להחליף את מכונת הכביסה.

מכונת כביסה היא מוצר צריכה בסיסי – אתם צריכים אחת טובה, שתעבוד, ותאפשר את ריבוי הכביסות שהמשפחה המודרנית מתאפיינת בו. מתי אפשר להתחיל לחשוד, שכדאי לקנות אחת חדשה בקרוב?

איך מכונת הכביסה שלכם נראית?

אם מכונת הכביסה שלכם לא נראית כתמול שלשום, אולי זה סימן שהיא מזדקנת. הנה כמה שינויים שכדאי שתוודאו שלא התרחשו אצלכם:

  • חלודה – אזורים ששינו צבעם במכונת הכביסה או צבע מתקלף, עשויים להצביע על עמידות פחותה של מכונת הכביסה שלכם ואולי אפילו על בעיה באיטום ועל נזילה מתוף מכונת הכביסה במהלך פעולתה. ניתן להזמין טכנאי לבדיקת איכות האטימה של המכונה.
  • דלת המכונה כבר לא נסגרת בקלות – צירי הדלת או הדלת עצמה מעוקמים או פגומים.
  • תקע מכונת הכביסה הפך כהה יותר – זהו סימן לזרימת חשמל לא תקינה, שעלולה להיגרם באסון. מדובר על תיקון קל יחסית וחשוב להזמין חשמלאי בדחיפות ולוודא שמכונת הכביסה שלכם פועלת האופן בטיחותי.

איך מכונת הכביסה שלכם פועלת?

אם חלו שינויים בפעילות של מכונת הכביסה, אם היא “רוקדת”, הרעש שלה שונה (גם אם השינויים עדינים), אם זמן ההפעלה השתנה (אותה התכנית אורכת יותר זמן או פחות זמן), או אם חלו שינויים אחרים בפעילות של מכונת הכביסה, וגם אם הפעלה של מכונת הכביסה גורמת לקצר חשמלי או שמכונת הכביסה דולפת – כל אלה, סימנים לפעולה לא תקינה של המכונה.

איך הבגדים שלכם נראים?

אם סופה של תכנית הכביסה בבגדים באיכות ניקוי לא מספקת, אם הבגדים מתכווצים (כנראה בעיה בטמפרטורת העבודה של המכונה) או יוצאים מלוכלכים – יש בעיה בפעילות מכונת הכביסה

מה עושים?

בדרך כלל, ניתן להזמין טכנאי מכונות כביסה לבדיקה ראשונית בעלות קבועה. לאחר הבדיקה תוערך עלות התיקון ותוכלו לבחור אם לתקן את מכונת הכביסה שלכם או פשוט להתחדש באחת אחרת. קחו בחשבון שמכונת כביסה “מבוגרת”, עשויה לראות קלקולים ברצף, זה אחר זה, ולעיתים לאחר חמש או שש שנות פעילות של מכונת כביסה, חבל להשקיע בתיקונה.