הו, צנרת שלי – איך שומרים על הצנרת בבית ומונעים סתימות ותקלות

סתימה בצינור ניקוז בבית היא תקלה בעלת משמעות גדולה, אנו לא מודעים לכמה אנו לוקחים כמובן מאליו את השימוש בכיורים, מקלחונים, אמבט, מכונות כביסה, אסלות ומדיחי כלים עד שאנו נאלצים להימנע מלהשתמש במי מהם, או כמה מהם גם יחד, בשל סתימה. חשוב לדעת שיש דברים שכדאי להימנע מהם, כמו גם מעין טיפולים תקופתיים שכדאי לעשות, אשר בכוחם לסייע רבות במניעת היווצרות סתימות. בפסקאות הבאות תמצאו מידע מועיל שיסייע לכם לשמור על הצנרת בבית שלכם חופשייה מסתימות.

 

שומן, אבנית ולכלוך


שלושת הגורמים העיקריים התורמים להיווצרות סתימות הם הזרמת חומרים שומניים בצנרת הניקוז (למשל שמן משומש שנשפך לכיור המטבח), הצטברות של אבנית וחומרים מוצקים שנתקעים בצנרת (סיבי בד, שיער ולכלוך).
ניתן לעשות רבות כדי להפחית את הסיכוי להיווצרות סתימות אם נמנע ככל האפשר מהחדרת חומרים שומניים לצנרת הניקוז (למשל לזרוק שמן משומש לפח ולא לשפוך אותו לכיור המטבח), גם כנגד האבנית יש מה לעשות, שפיכת קומקום מים חמים אל כל פתח ניקוז מדי חודש, חומרים מסירי אבנית, מערכות הגנה על צנרת הבית מאבנית ועוד.
מבחינת לכלוך יש להשתדל שכמות קטנה ככל האפשר של חומר מוצק תמצא דרכה אל צינורות הניקוז, מומלץ להיעזר במסננים למיניהם ולהקפיד לאסוף את שנתפס בהם.

 

טיפול מונע


אם שמים לב שחל שינוי בניקוז מים מכיור, מקלחון או אמבט חשוב לא להתעלם מכך. פעולה נכונה בטרם נוצרה סתימה של ממש עשויה לפתור את כל העניין. ישנם חומרים שניתן לרכוש בחנויות אספקה טכנית, הנפוץ ביותר הוא “סודה קאוסטית” חומר שמשחרר גז בעת שהוא בא במגע עם מים (כמות גדולה במיוחד של גז תשתחרר אם נשתמש במים רותחים). גם אם אין שום סימן של האטה בזרימת הניקוז מומלץ לשפוך מים רותחים לכל פתח ניקוז בבית לפחות פעם אחת כל חודשיים.

 

חשוב לדעת שניתן למנוע סתימות לחלוטין, דרושה צנרת איכותית שהותקנה באופן מקצועי לכל אורכה (כולל חיבורים אל האביזרים עצמם, כגון באמצעות סיפון או צינור שרשורי לכיור), שימוש נכון ונקיטת פעולות המנע שתוארו לעיל.