כלי עבודה לגינה

אם אתם חושבים לתחזק את הגינה שלכם בעצמכם, מדובר בסיפוק רב – אבל גם בשעות עבודה, תכנון ו"ראש יצירתי". בין השאר,  תוכלו להיעזר בכלי עבודה מקצועיים שיהפכו את תחזוקת הגינה לקלה יותר. אספנו עבורכם כמה מהכלים שחשוב שתחזיקו בבית, לטובת תחזוקת הגינה.

כלים ידניים

כל מי שמתחזק גינה צריך להצטייד בכלי עבודה שגרתיים, ביניהם:

מגרפה טובה - מגרפה עשויה פלסטיק קשיח, שאינה מחלידה ואינה מאבדת מגמישותה, תסייע “לטאטא” את הגינה, ולנקות משטחים כמו דשא, משטחי חצץ, ודשא סינטטי מעלים שנשרו או לכלוכים גדולים אחרים.

מגרפה

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

מעדר - בעל ראש מחודד ליצירה נוחה של תלם לשתילה בגינה; או מעדר בעל ראש שטוח, אם אתם מתכננים עיבוד של שטח רחב יותר בגינה. דקר לשתילה או כף גננים יספקו מענה עבור שתילת צמחים עדינים יותר ויסייע גם בשתילת צמחים בעציצים או אדניות.

קלשון - יסייע לעקור עשבים שוטים ולטחח את האדמה לפני שתילה. הקלשון הוא כלי בו נשתמש בכוח, לכן חשוב לבחור קלשון כבד וחזק, עשוי ברזל.

מזמרה - מזמרה היא בעצם מספריים, המותאמות לגיזום ענפים. מזמרה היא הכלי המרכזי לגיזום ידני, יישור שיחים או גיזום של הצומח בגינה שלכם. כמובן, ישנם כלים חשמליים לביצוע הגיזום, אבל בדרך כלל תצטרכו גם מזמרה ל"יישור הסופי" של השיחים העדינים או הקרובים לכניסה.

משור גינה - משור גינה מיועד לניסור ענפי עץ והוא שונה ממשור לנגרות מכיוון שהוא עדין יותר ופוגע פחות בעץ שאת ענפיו מנסרים. משור כזה תצטרכו רק אם יש עצים בגינה שלכם.

מרסס או מדשן - מדובר במיכל בעל צינור. בתוך המיכל תוכלו לערבב בנוחות את חומרי הדישון או הריסוס, ומהצינור תוכלו לפזר בנוחות את החומרים במרחבי הגינה, פעם או פעמיים בשנה בדרך כלל. המיכל מגיע בדרך כלל עם רצועות לנשיאה על הגב בזמן הפיזור בגינה.

כלים חשמליים

משור חשמלי - אם יש לכם שיחים גבוהים או בעלי ענפים עבים אותם אתם מתכננים לגזום בעצמכם מדי פעם, מומלץ להשקיע במשור חשמלי טוב. בעת בחירת המשור החדש שלכם, חשוב לקחת בחשבון את גובה השיח שאותו אתם מתכננים לגזום – למשל, אם אתם רוצים לגזום גדר חיה בגובה שלושה מטר, כדאי שתצטיידו גם בסולם מתקפל איכותי, ולא תצטערו אם תשקיעו במשור בעל להב ארוך במיוחד.

מפוח עלים - מפוח יסייע בפיזור או איסוף עלי שלכת מהגינה. חשוב לציין כי השימוש במפוח עלים יוצר רעש בדרך כלל, ולכן חשוב לבדוק שהשימוש במפוח נעשה על פי חוק ולא מפריע לשכנים.

מפוח עלים

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

מכסחת דשא - אין דרך יעילה לגזום את הדשא ולשמור עליו אחיד, בריא ונעים, מאשר גיזום שלו באמצעות מכסחת דשא. הגיזום נעשה בדרך כלל אחת לחודש בתקופות הגדילה שלו, וניתן על פי גודל האיזור שיש לכסח לבחור מכסחת דשא חשמלית או ממונעת, קטנה או גדולה.


מכסחת דשא

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

זה הכל?

אם אתם מתכננים רכישה ראשונית גדולה של כלי עבודה לגינה, חשוב להיעזר באיש מקצוע על מנת לבחור את הכלים המתאימים בדיוק לתנאי הגינה שלכם, לצרכים וליכולות שלכם, חלק מבעלי הגינות יבחרו לעשות בעצמם חלק מפעולות התחזוקה השגרתיות ולהיעזר בגנן מקצועי עבור פעולות אחרות. בחירה יעילה, מושכלת ומקצועית של כלי עבודה תבטיח שלא תבזבזו כסף ומקום איחסון על כלים שלא תשתמשו בהם, ולעומת זאת, שלא “תפספסו” בחירה של כלים שתוכלו ליהנות מהשימוש בהם.

 

 

פייסבוק בית סנטרכנסו לפייסבוק שלנו, עשו לנו לייק ותקבלו עדכונים על כל הכתבות הכי שוות 

 

 

 

08/06/2014

 

כתבות נוספות שיעניינו אותך:

   

מוצרי קמפינג
ומחנאות

מדריך לקניית מכסחת דשא

מדריך לקניית מכסחת הדשא 
הטובה ביותר לקיץ

כיצד לחתוך עץ באמצעות כלים שונים

כיצד לחתוך עץ 

באמצעות כלים שונים

 

 

 כללי בטיחות בעת שימוש בכלי עבודה חשמליים

כללי בטיחות בעת שימוש 

בכלי עבודה חשמליים