כלי עבודה לתיקונים והתקנות אינסטלציה בסיסיות

תחום האינסטלציה הוא מתחומי הבניה שנעשו בהם חידושים מרחיקי לכת במהלך שני העשורים האחרונים. צנרת מתכת כשבקצותיה הברגות פינתה את מקומה לצנרת פלסטיק עליה ניתן להרכיב בקלות מגוון מחברים, לצמר הפשטן כבר מזמן אין זכר, הטפלון תפס את מקומו, ברזים כדוריים החליפו את ברזי המגופה ועוד. חידושים אלה מקלים על ביצוע התקנות ותיקוני אינסטלציה ופותחים פתח רחב יותר למי שמעוניינים לעשות זאת בעצמם. ערכנו עבורכם רשימה של מספר כלי עבודה שתצטרכו כדי שגם לכם תהיה היכולת להתמודד בעצמכם עם עבודות אינסטלציה בסיסיות.

מערכת צנרת המים במבנה מכונה בישראל “אינסטלציה”, זאת מן המילה האנגלית Installation, דהיינו “התקן” או “התקנות” כשהכוונה להתקנת צנרת ואביזרים שיאפשרו הזרמה ושימוש במים.
בעלי המקצוע האמונים על עבודות אינסטלציה מכונים “אינסטלאטורים” או “שרברבים”. בעבר אינסטלאטורים היו צריכים להחזיק ברשותם כלים שאפשרו חיתוך והברזה (חריצת הברגות פנימיות וחיצוניות) של צינורות מתכת, המעבר לצנרת פלסטיק מייתר זאת. כיום ניתן לבצע ביתר קלות מגוון עבודות אינסטלציה במו ידינו כאשר לבעלי המקצוע נותר ביצוע עבודות מורכבות יותר כגון איתור וטיפול בנזילות מצנרת העוברת בתוך קירות או מתחת למרצפות וכו’.

ידידו הטוב ביותר של השרברב

מאז ומתמיד נחשב מפתח הצינורות לכלי הבסיסי ביותר בארגז הכלים של האינסטלאטור. כלי “פלאי” זה מאפשר אחיזת כל חלק גלילי בו מקטע בעל קוטר אחיד שאורכו לפחות כשל רוחב שפתי מפתח הצינורות. אמנם, בעידן צנרת הפלאסטיק קטן הצורך לאחוז כך את הצינורות עצמם אולם מפתח צינורות בגודל בינוני הוא כלי ורסטילי מאין כמותו אשר עדיין אין תחליף לו.

מפתח שוודי

התקנת המחברים המודרניים המותקנים בקצוות צינורות הפלסטיק החדישים דורשים שימוש במפתח פתוח שגודלו משתנה בהתאם למידת המחבר ("0.5, "0.75, "1 וכו’). גם ביצוע החיבור עצמו (לאחר שהמחברים הותקנו) דורש שימוש במפתחות. ככל שהדבר נוגע לאינסטלציה אין הכרח להצטייד בסט מפתחות, מפתח שוודי בגודל בינוני יכול בהחלט לספק פתרון, רצוי שיהיו שניים מהם כדי לאפשר מתן “קונטרה” אולם יש ומפתח הצינורות יכול לשמש בקלות במקום מפתח שוודי נוסף.

התמודדות עם סתימות

מלבד התקנות ותיקונים קלים למיניהן (התמודדות עם נזילה ממחבר, החלפת ברז, התקנת ברז שירות בגינה וכו’) סתימות הן תרחיש שניתן לנסות להתמודד עימו באופן עצמאי לפני הזעקת מומחה.
ישנם מגוון כלים המיועדים לפתיחת סתימות, החל מקפיצים ארוכים שמושחלים לצנרת כדי לדחוף ולפרק את הסתימה וכלה במכונות שגם מזרימות זרם מים עוצמתי דרך החלק שהושחל ואף מסובבות אותו.
סתימות קלות כדאי לנסות תחילה לפתוח בעזרת שימוש בסודה קאוסטית (ניתן לרכוש בכל חנות כלי עבודה וחומרי בניין).

מלבד כלי עבודה בסיסיים, ברוב עבודות האינסטלציה נחוץ סמרטוט טוב, מגבת ישנה וטפלון (אותם תוכלו למצוא בכל חנות אינסטלציה איכותית). גם פנס עשוי להקל על הביצוע כשמדובר במקומות חשוכים ופינות נסתרות כגון בתוך הארונות שמתחת לכיור במטבח או בחדר האמבטיה.

עם ארגז כלים בסיסי ורצון להעז ולנסות אתם מוכנים לצאת לדרך, רק אל תשכחו לסגור את ברז המים הראשי לפני שמתחילים בפירוק.

 

 

 

 

פייסבוק בית סנטר כנסו לפייסבוק שלנו, עשו לנו לייק ותקבלו עדכונים על כל הכתבות הכי שוות

  

 

17/07/2014

 

 

כתבות נוספות שיעניינו אותך:

 

מוצרי קמפינג
ומחנאות

כלי עבודה לגינה

כיצד לחתוך עץ באמצעות כלים שונים

כיצד לחתוך עץ 

באמצעות כלים שונים

 

 

 כללי בטיחות בעת שימוש בכלי עבודה חשמליים

כללי בטיחות בעת שימוש 

בכלי עבודה חשמליים