איך לעבוד נכון עם פטישון?

הפטישון הוא כלי עבודה יעיל, המשמש משפצים חובבים בפעולות חציבה קלות, קידוחים קשים במיוחד, וכדומה. הוא מגיע עם ראשים מתפרקים מסוג איזמל או מסוג מקדח, המתאימים בעוביים, בצורתם ובחוזקם לחומר עימו אנחנו עובדים.

שלב ראשון - בחירת ביט מתאים וחיבורו למכשיר

מרבית הפטישונים מגיעים עם מבחר ביטים (מקדחים) לשימוש במהלך העבודה. את הביט המתאים תבחרו על פי סוג העבודה שאתם מתכננים לעשות. חשוב לוודא שהביט שאתם מתכוונים להשתמש בו הוא בעל חיבור מתאים לפטישון שלכם (עיקר ההבדל בין שיטות החיבור השונות בקוטר הפין / התעלה). על מנת לחבר את המקדח אל הפטישון, הסיתו את התפסן הקדמי אחורה על מנת לחשוף את תעלת החיבור של הפטישון, הכניסו את המקדח וסובבו עד לחיבור מדוייק, ושחררו את התפסן.

יש להתקין ביט איזמל לפעולות חציבה, וביט מקדח לפעולות קדיחה.

טיפ: אל תכניסו ביט בכוח אל הפטישון. אם הביט לא נכנס בקלות, חשוב לבדוק ששיטת החיבור שלו מתאימה ושאין הפרעות, סתימות או פירורי חומר בתעלת הפטישון המפריעים לחיבור מיטבי של הביט. ביט שאינו מחובר היטב כנראה שלא יתפקד טוב במהלך העבודה. עוד – הוא עלול להישבר ואפילו לסכן אתכם במהלך העבודה.

שלב שני - בחרו את שיטת העבודה הרצויה

מרבית הפטישונים מציעים קידוח, הלימה, או מצב משולב של קידוח והלימה לקידוח עוצמתי במיוחד בחומרים קשים. בנוסף, חלק מהפטישונים יציעו קביעה ידנית של מהירות סיבוב המקדח על מנת לאפשר התאמה מירבית לחומר שאיתו אתם עובדים.

בחרו באופציה המתאימה לכם על ידי הסתת כפתורי הפטישון.

טיפ: וודאו שאת כל פעולות ההכנה אתם מבצעים כשהפטישון אינו מחובר לחשמל.

לעבוד בטוח

במהלך העבודה עם פטישון, חשוב לחבוש משקפי מגן, על מנת לשמור על העיניים מפני חדירה של חלקיקים. אם אתם עובדים עם חומרים קשים במיוחד, מומלץ לשקול עבודה עם קסדה והגנה על שאר איברי הגוף (מגפי עבודה טובות, כפפות עבודה, מכנסי ג’ינס ארוכים, וכדומה).

חשוב לשמור על הפטישון במצב עבודה תקין, לשמן את ראש הפטישון מדי פעם, להקפיד שהמחברים לחשמל במצב טוב ושהכלי מחובר לחשמל באופן שאינו מסכן את העובד.

אם יש בפטישון שלכם אפשרות לבחור את עוצמת העבודה, מומלץ לבחור בעוצמה הפחותה ביותר האפשרית. עוצמה זו תבטיח עבודה מדוייקת ותפחית את הסיכון לאבדן שליטה על הכלי.

לקטגוריית פטישונים לחצו כאן

 

כנסו לפייסבוק שלנו, עשו לנו לייק ותקבלו עדכונים על כל הכתבות הכי שוות  


14/08/2014

 

 

כתבות נוספות שיעניינו אותך:

איך לבחור
כלי עבודה

כל מה שרציתם
לדעת על לכה

גילוף על
פרטי עץ

שיפוצניקים לא
מוצלחים