עשה זאת בעצמך – דלת פלדלת במראה לא רגיל

נמאס לכם מהמראה הכאילו-עץ של דלת הפלדלת הסטנדרטית שלכם? מתחשק לכם דלת אדומה, ורודה, פרחונית, מפוספסת, אוורירית, פסטלית או סתם לבנה? הנה, כתבנו לכם מדריך שיוביל אתכם צעד אחר צעד בשלבים שעליכם לעבור, על מנת להחליף את המראה של דלת הפלדלת שלכם – בשיטת עשה זאת בעצמך!

אפשר לעשות את זה לבד?

יש בעלי עסקים רבים שמתמחים בחידוש דלתות פלדלת. הם מגיעים עד הבית, מורידים את הדלת, מנקים, משייפים, וכל מה שצריך – ומחליפים את הטפס שעל הדלת בטפט לפי בחירתכם. אם לא מתאים לכם “ללכלך את הידיים” – אתם לא חייבים. אבל – אתם בבלוג של מדריכים לחידוש הבית בשיטת “עשה זאת בעצמך” – אז אנחנו רוצים להגיד, שלפעמים כשעושים את זה לבד, זה יוצא הרבה יותר אישי, יפה, מתאים בדיוק לטעם שלכם, ואם אתם לוקחים את התהליך ברצינות – זה יכול לצאת יפה – ומיוחד!

מה נצטרך?

לפני שמתחילים לעבוד, וודאו שיש לכם בהישג יד:

- מברג

- סכין חיתוך חדה ואיכותית

- מדלל צבע

- צבע שמתאים לצביעה על מתכת לבחירתכם (יש גם צבעים שיתאימו לצביעה על מתכת חלודה)

- גלגלת צביעה בגודל בינוני או קטן

- ניילונים לכיסוי משטח העבודה

- סמרטוט בד פשוט

- אם צריך – שרפרף או סולם קטן לצביעה נוחה בחלקה העליון של הדלת.

ראשית חוכמה – מקלפים את הטפט הקיים

כשאתם צובעים את הדלת, אתם לא חייבים לפרק ולהשכיב אותה על הריצפה. ניתן בהחלט לצבוע אותה, כמו שצובעים קיר, בזמן שהא מחוברת על ציריה. מה שכן, חשוב לפרק (בהברגה) את הידית ומנגנון הנעילה של הדלת ולהניח אותם בצד. כנראה שבהשכבת הדלת תבטיחו יותר גישה לכל איזורי הדלת, ופחות נזילות של צבע, אז אם אפשר – אל תתעצלו, ואם זה מסובך מדי – לא חייבים.

לאחר הפירוק, בצעו חתך עדין בטפט המכסה את הדלת. השתדלו לבצע את החתך באיזור פחות ניראה של הדת – כמו באיזור העליון או התחתון שלה.

לאחר החיתוך, תוכלו לקלף את הטפט של הדלת בקלות יחסית.

לאחר תום הקילוף, חשוב להסיר את כל שאריות הדבק מן הדלת. לצורך כך, הצטיידו בסמרטוט ספוג בטרפנטין או מדלל צבע סינתטי – והתחילו לשפשף. זהו השלב הקריטי, וחשוב לקחת את כל הזמן שצריך על מנת להביא את הדלת למצב עבודה מיטבי. הקפידו להוריד כל שארית של דבק מן הדלת ולהשאיר אותה חלקה ומוכנה לצביעה. המהדרין, אגב, משייפים את הדלת לקבלת מראה סופי מקצועי יותר.

כשהדלת חלקה, ללא שאריות דבק, ויבשה – היא מוכנה לצביעה.

ציבעו את הדלת בצבע שבחרתם, צבע המיועד לצביעה על מתכת, כמו צבעי פוליאור של טמבור, או DTM של נירלט.

אם אתם מעדיפים לכסות את הדלת בטפט – תוכלו לבחור כיסוי ווינוריט חדש ולהדביק אותו לדלת באמצעות דבק מגע ושפכטל מתאים.

 בהצלחה!

 

כנסו לפייסבוק שלנו, עשו לנו לייק ותקבלו עדכונים על כל הכתבות הכי שוות  


21/08/2014

 

 

כתבות נוספות שיעניינו אותך:

חורטים על עץ?
ככה תעשו את זה נכון!

חיות עץ מרהיבות

עצים מדהימים מהעולם

עבודות עץ משוגעות