שיפוצים שכדאי לעשות לבד

רובנו לא אוהבים לשכור את שירותיהם של שיפוצניקים. ראשית, מדובר בהוצאה בלתי מבוטלת, ושנית, תמיד ישנו החשש שמא איש המקצוע שנבחר יתגלה כבלתי איכותי ויבצע עבודה ירודה, או שלחילופין הוא יתגלה כאדם בלתי אמין (בעיקר מבחינת עמידה בהתחייבויות) וכמובן שישנה התחושה הכמעט תמידית שהשיפוצניק דרש וקיבל סכום גבוה מכפי שבאמת מגיע לו.

הפיתרון: לבצע שיפוצים לא מאוד מורכבים בכוחות עצמנו. כל שעלינו לעשות לשם כך הוא להצטייד בכלי עבודה איכותיים כמו מברגה מקיטה ואולי גם בחבר בעל ניסיון וידע בשיפוצים שונים (אם נדרשות פעולות שאנחנו לא בטוחים לגביהן) ובעיקר במעט זמן פנוי וידיעה כי בסופו של דבר שיפוצים רבים אפשר, וכדאי, לעשות לבד.

הרווח: קודם כל חיסכון כספי, שנית היעדר התחושות השונות הנלוות להזמנת שיפוצניק ובנוסף הסיפוק שמניב שיפוץ שעשינו בכוחות עצמנו.

שיפוץ חדר אמבטיה

חדר הרחצה הוא אחד המרחבים החשובים בכל בית, וכולנו רוצים שהוא יהיה נעים לעין וכזה המשרה עלינו נינוחות ותחושת פינוק.

אבל חדר רחצה הוא גם אחד המתבלים ביותר, ושיפוץ כולל שלו מחייב השקעה כספית ניכרת ומייצר בלגן ולכלוך רבים.

הפיתרון: רוכשים חומר לסתימת חורים – אם יש לכם אמבטיית אמייל, צריך חומר המתאים לחומר זה, ואם יש ברשותכם אמבטיה אקרילית יש לשייף את האזור שסביב החור ולאטום אותו בעזרת חומר מתאים אותו ניתן לרכוש בחנויות לחומרי בניין ועשה זאת בעצמך (שכמובן ישמחו להמליץ לכם על הסוג הכי מתאים לכם). לאחר שהחומר ששימש לסתימת החורים מתייבש, כדאי לצבוע את האמבטיה בעזרת צבע אפוקסי (המתאים לסוג האמבטיה שברשותכם).

בנוסף כדאי לחפות את הקירות באריחי קרמיקה חדשים ומרהיבי עין, שיעניקו לחדר האמבטיה מראה מחודש. כל שצריך לעשות הוא לרכוש ביחד עם האריחים גם דבק קרמיקה, ואם אתם לא מאמינים עד כמה פשוטה הדבקת האריחים תוכלו למצוא בקלות ביוטיוב סרטונים המוכיחים זאת. להשלמת השיפוץ ניתן לצבוע את הארונות הנמצאים בחדר האמבטיה.

תיקון דלתות

דלתות פלדה שאינן נפתחות בקלות ניתן לתקן על ידי שחרור הברגים וחיפוש המקומות בהם ישנם נזקים כתוצאה מרטיבות או פגמים אחרים הפוגעים בתפקוד התקין. אזורים אלה יש ללטש (באמצעות כלי ליטוש פשוטים אותם ניתן להשיג בקלות ובזול). בנוסף כדאי לשייף את הצירים ולשמן אותם. דלתות שהבעיה שלהן קשורה לצילינדר לא מומלץ לתקן בכוחות עצמכם אלא יש להזעיק מנעולן.

בניית קיר גבס

גם בניית קיר גבס, משימה שאולי במבט ראשון נראית סבוכה מאוד, היא שיפוץ אותו ניתן לבצע לבד, וליהנות מכל היתרונות של הקונספט של ‘עשה זאת בעצמך’.

כל שנדרש הוא להגיע לחנות לכלי עבודה ולהצטייד בכלים מתאימים, בלוחות הגבס והמסילות, וזאת אחרי שביצעתם מדידות מדויקות לגבי המידות של הקיר אותו אתם רוצים לבנות – אנשי המקצוע של החנות ישמחו לספק גם הנחיות לבניית קיר הגבס.

 

נכתב באדיבות אגם פרוקטיים – מומחים לשיפוצים במחירים הזולים בתל אביב ובמרכז