מברגה מקיטה – Makita

נדיר למצוא ארגז כלים שאין בו מברגה, וגם ארגז כלי עבודה שאין בו כלי כלשהו של חברת מקיטה היפנית הוא לא דבר שכיח – מברגה מקיטה היא מוצר איכותי ואמנם יחסית יקר, אבל בהחלט משתלם לנוכח הביצועים המרשימים.

מקיטה – 100 שנים של חדשנות

חברת מקיטה נוסדה ביפן בשנת 1915. כוחה העיקרי של חברה זו – שב- 2012 התקרב היקף מכירותיה ברחבי העולם ל- 3 מיליארד דולר, ואשר יש לה מפעלים בארה"ב, בריטניה, סין, קנדה, רומניה, ברזיל, מכסיקו וכמובן יפן – הוא בחדשנות הבלתי פוסקת שלה.

כמו חברות יפניות מובילות אחרות בכל התחומים, משקיעה מקיטה משאבים רבים ומאמצים משמעותיים בשכלול מתמיד של המוצרים שהיא מייצרת, וגם הדגמים השונים של המברגות מקנים לנו יכולות רבות, בין אם אנחנו משתמשים “כבדים” (כלומר מרבים להשתמש בכלי העבודה השונים) ובין אם אנחנו לא מבצעים יותר מאשר תיקונים קלים פה ושם בבית.

היתרונות של המברגה של מקיטה                         

מי שקונה מברגה מקיטה יכול להיות סמוך ובטוח שברשותו כלי עבודה אמין ועמיד לאורך שנים, כזה שימלא את ייעודו על הצד הטוב ביותר בכל פעם שייווצר צורך.

באופן טבעי לא רק המברגות של מקיטה מתאפיינות באיכות גבוהה – למשל גם מברגה בוש היא כלי משובח – אבל אין ספק ש"מקיטה" היא ערובה להצלחה.

יתרון נוסף הוא המבחר הרחב של הדגמים, מבחר שמאפשר לכל אחד למצוא מברגה שמתאימה בדיוק לשימושים עבורם הוא נזקק לכלי זה, ובמחיר המשתלם ביותר מבחינתו.

מברגת אימפקטכן או לא?

חלק גדול מהדגמים של מברגה מקיטה הוא מברגות אימפקט.

מברגת אימפקט היא מברגה שלמנוע ההברגה שלה מחובר פטיש. בכל מקרה שבו ניצבת בפני המברגה התנגדות גדולה מדי (כלומר התנגדות שהיא יותר חזקה מכוח הפיתול שמייצרת המברגה), מופעל הפטיש, מכה בסדן ובכך יוצר את הכוח הרצוי כדי לבצע את המלאכה. השילוב בין מומנט הפיתול לכוח ההלימה הוא רב עוצמה במיוחד, ועל כן מתאים לכל סוג של עבודה שהוא.

עבור אלה שמבחינתם מברגה היא כלי שחשוב שיהיה בארגז הכלים רק ליתר ביטחון ואינם מרבים לעשות בה שימוש, מרכיב האימפקט אינו הכרחי, והתוספת שלו לתועלת מהמברגה היא נמוכה יחסית.  למי שנוהג להשתמש בכלי העבודה השונים שלו – בין אם מדובר בדרמל, בין אם זוהי מקדחה, בין אם זה מסור גרונג ובין אם זו מברגה – בתדירות גבוהה, בהחלט כדאי לשקול את האופציה של מברגה אימפקט.

איך לבחור מברגה מקיטה בחוכמה?

כשקונים מברגה מקיטה ישנם שני מרכיבים עיקריים שאליהם חשוב לשים לב – ביצועי המברגה ונוחות השימוש.

מבחינת נוחות השימוש, ישנם כמה פרמטרים רלוונטיים:

* משקל – באופן טבעי ככל שהמברגה כבדה יותר, כך קשה יותר להחזיק אותה לאורך פרקי זמן ארוכים יותר (אם כי כמובן ייתכן שהביצועים שלה טובים יותר).

* צורה – רוב המברגות הן בצורת T (אקדח) וזוהי גם האופציה הנוחה ביותר לאחיזה.

* נטענת/ חשמלית – המברגות השונות של מקיטה נבדלות אלה מאלה בין השאר מבחינת מקור הכוח. ישנם דגמים הפועלים עם חיבור לחשמל, ואחרים באמצעות סוללות נטענות, וכל אחד צריך לבחור מהי האופציה הנוחה מבחינתו בהתאם לאופן השימוש ולמקומות בהם הוא זקוק למברגה. אם רוכשים דגם נטען כדאי להעדיף סוללות ליתיום וכן מומלץ לבדוק את מהירות ההטענה של הסוללות (מטען איטי עלול לעכב אתכם בביצוע עבודות שונות, וחבל).

מבחינת הביצועים, כדאי להעדיף מברגה שעוצמתה לפחות 7.2V, וכן יש לבדוק מהו מומנט הפיתול שלה (רצוי שיהיה לפחות 7Nm). מבחינת מהירות, 400-500 סיבובים לדקה הם די והותר.