כלי עבודה מקצועייםלא מתפשרים על איכות ועל בטיחות

 

חנות כלי עבודה מיועדת הן לבעלי מקצוע והן לציבור הרחב, כשבאופן טבעי ישנם הבדלים בין הפריטים להם זקוק מי שפה ושם מבצע תיקון קטן בבית, או אפילו מי שכתחביב נוהג ליצור רהיטי עץ וזקוק לכלי עבודה לנגרות, לבין הכלים אותם רוכשים אנשי המקצוע.

 

ראשית, ישנו ציוד ייעודי לאנשי מקצוע ספציפיים, וכך מי שעיסוקו חשמלאות למשל זקוק לכלי עבודה מקצועיים עבור עיסוק בחשמל, מי שמתפרנס מגננות יחפש מן הסתם הן מכסחת דשא, הן מזמרה, הן גוזם גדר חיה, הן מפוח והן כלי עבודה נוספים שמי שמטפח גינה קטנה בחצר האחורית לא בהכרח זקוק להם, ואילו נגר רציני יצטייד בכלים שונים לעיבוד עץ שברוב הבתים לא תמצאו כי אין בהם צורך אמיתי.

 

הבדל משמעותי נוסף בין כלי עבודה מקצועיים לבין כלי עבודה “רגילים” הוא העוצמה. כך למשל כשרוכשים מקדחה לשימוש ביתי פשוט ניתן להסתפק בהספק של 400-700 וואט, אולם איש מקצוע זקוק למקדחה חזקה יותר בעלת הספק של 1000 וואט או יותר. גם פרמטרים אחרים הופכים משמעותיים יותר כשמדובר בכלי עבודה לאיש מקצוע, כשאם למשל לוקחים כדוגמה כלי עבודה כמו מסור גרונג הרי שניתן לבחור בין דגמים עם פנדל לבין דגמים ללא המנגנון שמאפשר תנועה רחבה יותר ועל כן ניסור משטחים גדולים יותר – ולא צריך להיות נגר מומחה כדי לדעת שאיש מקצוע זקוק למסור עם פנדל.

 

לאילו  מקדחות זקוקים אנשי מקצוע?

 

כשרוכשים מקדחה רצוי קודם כל שהיא תהיה תוצרת חברה מוכרת ובעלת מוניטין בתחום כלי העבודה כשדוגמה טובה לכך היא מקדחה בוש - גם כשמדובר ברכישה לטובת העשרת ארגז כלים ביתי כך הדבר, ובוודאי שכשמדובר בארגז כלים של איש מקצוע.

קניית כלי עבודה מקצועיים מחייבת כאמור בחינה מדוקדקת של פרמטים רבים, וכשעל הפרק רכישת מקדחה הרי שבנוסף להספק גבוה יש להעדיף מקדחות שקוטר הקידוח המרבי שלהם גדול ככל האפשר – אם מקדחה ביתית תתאפיין לרוב בקוטר מקסימלי של 10-13 מ"מ, הרי שמקדחה מקצועית מסוגלת לקדוח גם בקוטר של 16 ושל 18 מ"מ (במתכת; בבטון וכמובן בעץ הקוטר יהיה גדול אף יותר). כשמדובר במקדחות נטענות רצוי להקפיד כי המתח החשמלי של הסוללה יהיה 18 וולט, ופרמטר נוסף שאינו קריטי במקדחה ביתית אבל כן הופך משמעותי כשמדובר במקדחה מקצועית הוא מומנט הפיתול (פרמטר המודד יכולת התגברות על התנגדות) שצריך להיות 7Nm או יותר.

דוגמה נוספת לכלי עבודה נפוץ שהדגשים לגביו שונים כשמדובר ברכישה על ידי איש מקצוע היא מברגה: ראשית חשוב לרכוש כלי איכותי (למשל מברגה מקיטה), בנוסף יש להקפיד על עוצמה של 7.2 וולט ומעלה, מהירות סיבוב של 700-800 סל"ד (וכן וסת מהירות אלקטרוני שמאפשר התאמה מלאה של פעילות המברגה לסוג העבודה הספציפי) ומומנט פיתול 7Nm ומעלה.

 

כלי  עבודה מקצועיים ייעודיים

 

כלי עבודה מקצועיים הם באופן טבעי יקרים יותר מכלי עבודה המיועדים לשימוש ביתי מוגבל, ועל כן כדאי להשקיע תשומת לב רבה יותר ברכישתם, וכמובן לעשות זאת בחנויות המציעות הן מחירים הוגנים והן ייעוץ מקצועי יקר ערך המבטיח רכישת כלי העבודה האופטימלי לצרכים שלכם.

דוגמאות לכלי עבודה מקצועיים הן חותך צינורות (נחושת ו/או פלדה) לאינסטלטור, גוזמי גדר חיה חשמליים ומפוחים רבי עוצמה לגננים, גנרטורים, מכונות פוליש לאנשי מקצוע בתחום הניקיון, ובאופן טבעי ישנם עוד כלי עבודה ייעודיים רבים.

המלצה נוספת לאנשי מקצוע היא להשקיע גם בציוד מגן איכותי במיוחד, שהרי מטבע הדברים הם חשופים יותר לפגיעות שונות.