החלפת אינטרפוץ


אינטרפוץ הוא ברז מנוף המצוי ברוב המקלחונים, הוא מותקן אל תוך בסיס שחבוי מתחת לקרמיקה וכך שאם צריך להחליפו כליל צריך לשבור אריח אחד או כמה. החדשות הטובות הן שעל פי רוב תיקון ברז אינטרפוץ לא מחייב החלפת הברז כולו אלא רק החלפת המנגנון, עבודה פשוטה בהרבה שכל מי שעושה תיקוני אינסטלציה קלים בבית יכול לבצע בעצמו בעזרת שימוש בכלי עבודה לאינסטלציה בסיסיים שלרובינו יש בבית.

 

תקלות אופייניות לאינטרפוץ


ברזי אינרטפוץ הם אמינים מאוד ועשויים לשמש שנים רבות בטרם יתחילו לנזול או לא לאפשר כיוון קל של טמפרטורת המים. אולם הצטברות של אבנית ובלאי של האטמים יכריעו לבסוף גם את הברז האמין ביותר ואז נגלה שהוא אינו אוטם מספיק (כך שממשיך טפטוף מים מראש המקלחת) או שיש טפטוף מהברז עצמו. במקרים אחרים לא יהיה טפטוף אולם האינטרפוץ יפסיק לאפשר שליטה קלה של טמפרטורת המים, למשל כאשר נווסת את עומת הזרם בלבד (נניע את הידית רק מעלה/מטה מבלי לשנות את הכיוון שמאלה/ימינה) גם הטמפרטורה תשתנה (לפעמים אפילו בקיצוניות)

פירוק המנגנון הישן


אם נתקלנו באחת התקלות הנ"ל אין מנוס מלפרק את המנגנון הישן של האינטרפוץ ולהחליפו בחדש.
ראשית נסגור את אספקת המים לבית ונצטייד במברג שטוח, מברג פיליפס ומפתח פתוח/מפתח שוודי או מפתח צינורות בינוני.
יש לגלות את הבורג המקבע את ידית המנוף למקומה, בדרך כלל היא תהיה חבויה באזור תחתית הידית, לעיתים תוך שהיא מכוסה במכסה פלסטיק שניתן להסירו באמצעות מברג שטוח (דוחפים מתחתיה ומרימים). כשאיתרנו את הבורג פותחים אותו (בדרך כלל יהיה זה בורג בעל ראש פיליפס). לאחר הוצאות הבורג ניתן יהיה לשלוף החוצה את הידית.

לאחר שהסרנו את הידית יתגלה אום גדול שפתיחתו תאפשר חילוץ המנגנון הישן כמקשה אחת ממקומו. אום זה יש לפתוח באמצעות מפתח מתאים או מפתח שוודי או מפתח צינורות כל זאת מבלי להזיק לו או להברגה.

לאחר שהמנגנון הישן והבלתי תקין בידינו ניגש לחנות כדי להצטייד במנגנון חדש מתאים. הרכבת המנגנון החדש תיעשה בסדר הפוך לפרוק הישן.

החלפת מנגנון האינטרפוץ ברוב רובם של המקרים תפתור את הבעיה, במקרים בהם הבעיה לא נפתרה לא יהיה מנוס משבירת אריחים כדי להגיע אל האזור שם מחובר בסיס האינטרפוץ. מומלץ לשקול להזמין בעל מקצוע לשם כך.