צביעת החדר בפסים, גלים או בדוגמאות – בקלות ובמהירות

 

אם אתם מתכננים לצבוע את חדר הילדים, חדר השינה או אפילו את הסלון – אתם לא חייבים לצבוע את כל הקיר באותו הצבע. אפשר (ורצוי) לייצר צביעה באמצעות דוגמאות. בשיטה קלה ובטוחה, בקצת תשומת לב וקצת יצירתיות תוכלו לייצר יותר מאשר רק קיר צבוע בצבע אחיד. כל הפטנטים – במאמר שלפניכם.

 

מה צריך?

 

צריך את הצבע או הצבעים שאתם רוצים עבור הקיר, רצוי צבע אקרילי או צבע אחר שמתאים לצביעת פנים

סוגים שונים של מברשות ורולרים בעוביים שונים על מנת שתוכלו לצבוע גם משטחים עדינים

נייר דבק מסקינטייפ

סכין יפנית

עיפרון או עט לסימון

 

איזה דוגמאות אפשר לייצר בשיטה זו?

 

ניתן לצבוע פסים, צורות הנדסיות כמו ריבועים או משולשים, וניתן גם לייצר צורות עגולות כמו גלים, עננים, וכדומה.

 

איך עושים את זה?

 

ראשית חוכמה, מכינים את הקיר לצביעה. עוברים על הקיר עם סמרטוט יבש או לח (ואז מחכים שיתייבש לחלוטין), מוודאים שמשטח הקיר ישר, שאין חתיכות טיח מתפוררות או מתקלפות. אם יש “בורות” או “גבעות” בקיר כדאי לשייף עם נייר לטש או למלא באמצעות גבס או פילר את הקיר על מנת לקבל קיר חלק ונעים לעבודה.

יש לפנות רהיטים, שטיחים ומשטחים מאיזור הקיר ולרפד את הריצפה הקרובה לאיזור הצביעה בעיתונים או בניילון. אם אתם מתכננים לצבוע את כל הקיר, מומלץ לכסות פינות וקצוות של קירות “שכנים” ותקרה במסקינטייפ. זה משמעותי במיוחד אם יש הבדלים גדולים בין צבעי הקיר הנצבע לצבעי הקירות מסביב.

בשלב השני צובעים את הקיר בצבע היסוד, הצבע התחתון, שעליו נצבע את הדוגמאות. יש לצבוע באופן יסודי את כל הקיר, וניתן לצבוע בשתי שכבות (רק להמתין לייבוש בין שיכבה לשיכבה).

בשלב השלישי, לאחר שצבע הבסיס התייבש, נתחיל בעיצוב הצורות באמצעות מסקינטייפ. תוכלו למתוח פסים, לייצר צורות, ואפילו לייצר גלים באמצעות שימוש בחתיכות קטנות של מסקינטייפ, ציור העיגולים או הגלים שלכם מעל המסקינטייפ, וחיתוך (באמצעות סכין יפנית) על מנת להשיג את המראה העגול המושלם של התבנית שלכם.

לאחר שיצרתם תבניות בצורות שמוצאות חן בעיניכם, זה הזמן לצבוע בצבע הנוסף את אזורי התבניות. שימו לב, חשוב שלא לצבוע מעל פס המסקינטייפ ו"ללכלך" את הצבע התחתון שאת צביעתו השלמתם. לכן, יש להשתמש במברשות או בספוג עדינים וקטנים קרוב לקצוות השבלונה.

בשלב האחרון, המתינו לייבוש מלא של הצבע וקלפו בעדינות את המסקינטייפ מן הקיר.