כל היתרונות של מכסחת דשא רובוטית

 

לא מעט סופרים, מדענים ועתידנים חזו כבר לפני המון שנים כי רובוטים יבצעו עבורנו את רוב המלאכות. בדרך כלל אותם רובוטים זכו למראה אנושי משהו ולעיתים גם לתכונות שמאפיינות בני אדם, ועוררו לא רק סקרנות וציפייה אלא גם חשש. המציאות, לפחות נכון לימינו, אפרורית יותר – אם כי יותר ויותר כלי עבודה ומכשירים שונים הופכים חכמים ומהווים בעצם סוג של רובוטים. אחד מהם הוא מכסחת הדשא הרובוטית, שתופסת תאוצה של ממש בשנים האחרונות ובהחלט כדאי להיות מודעים הן ליתרונותיה והן לחסרונותיה.

 

החלום על גינה מלבלבתוהסיוט ששמו כיסוח הדשא

 

בית בעל גינה פרטית, מלבלבת ומלבבת, הוא חלומם של ישראלים רבים, ולא מעט מהם גם מגשימים אותו – בין אם בדירת גן בפרברי הערים הגדולות ובין אם בבית פרטי במושב או בקיבוץ, כשגם במרחבים האורבניים ניתן למצוא בתים פרטיים (יקרים אבל משמחים).

יחד עם זאת, במקרים רבים הגשמת החלום מלווה בהבנה שגינה מחייבת עבודה קשה. אמנם ניתן לקחת זאת בחשבון עוד לפני שרוכשים או שוכרים בית עם גינה, אולם איכשהו התמונה הנעימה של מרחב ירוק ממש מעבר לדלת הבית מטשטש את התמונה של כיסוח דשא מפרך בתדירות גבוהה במיוחד (שכן אם לא, המלאכה הופכת קשה במיוחד עד בלתי אפשרית כמעט).

התוצאה: לא מעט גינות בבתים פרטיים הופכות מוזנחות ולא רק שהן לא מסבות לבעליהן נחת כפי שקיוו, אלא אף נגרמת בעטיין עוגמת נפש של ממש.

אבל יש גם פיתרון: מכסחת דשא רובוטית.

 

למה מכסחת דשא רובוטית היא פיתרון מוצלח במיוחד?

 

מכסחת דשא רובוטית היא מכסחה שפועלת בכוחות עצמה, וזאת על סמך תכנות מראש והגדרות מדויקות של השטחים בהם יש לכסח דשא והשטחים אליהם הכניסה אסורה (ערוגות, מרחבים המשמשים לאירוח או משחק וכו’).

בנוסף עשויה מכסחת דשא רובוטית לכלול מרכיבים נוספים המבטיחים פעילות מושכלת ויעילה במיוחד. בין השאר ישנם חיישני גשם (על מנת לאפשר לרובוט “לנוח” בימי גשם או כשישנה לחות גבוהה, מצבים בהם הוא עלול להיפגע), מערכת המאפשרת שליטה מרחוק (כולל על ידי אפליקציות מיוחדות), נעילה בפני ילדים ו/או גנבים ועוד.

 

רובוט חכם כחול לבן

 

מכסחת דשא רובוטית איכותית במיוחד היא פרי פיתוח כחול לבן ומיוצרת על ידי חברת פרנדלי רובוטיקס. מכסחה זו מתאפיינת ביכולת למידה גבוהה (לאחר תהליך תכנות מורכב למדי) כך שאפשר לתת לה להתרוצץ ברחבי כל מדשאה מבלי לדאוג שמא היא תיתקל במכשולים או תקצוץ פרחים, שולחנות וכו’.

בנוסף, מכסחת דשא רובוטית זו מפזרת את הדשא הקצוץ באופן אחיד ובכך הן הופכת אותו לדשן איכותי והן חוסכת מבעל הגינה את הטרחה הכרוכה בריקון מיכל האיסוף בכל פעם (כפי שיש לעשות עם שואב אבק רובוטי למשל).

עוד יתרון בולט של הדגמים של פרנדלי רובוטיקס הוא היכולת שלהם לקצוץ דשא גם בפינות וגם מדשאות משופעות לא מהוות מכשול בפניהם (עד שיפוע של 35 מעלות). הלהבים חזקים ועמידים, כך שגם המדשאות הצפופות ביותר יכוסחו בקלות והרובוט ימלא את ייעודו לאורך שנים רבות רבות.

 

החסרונות של רובוט לכיסוח דשא

 

כל כלי בכל ארגז כלים כולל של מותגים איכותיים דוגמת מקיטה, מתאפיין גם בחסרונות מסוימים, וכך גם מכסחת הדשא הרובוטית.

החיסרון העיקרי הוא הצורך “להכין את הקרקע” לקראת הרובוט ולתכנת את המערכת בתהליך מורכב למדי על מנת שבהמשך הדרך הוא יכסח ביעילות את הדשא.

חיסרון נוסף הוא שבמקרים מסוימים המכסחת לא מוצאת את תחנת העגינה שם היא נטענת ויש לסייע לה, וגם המחיר הגבוה הוא סוג של חיסרון (אם כי לבעלי גינה מדובר ללא ספק ברכישה משתלמת).