איטום גגות – עשה זאת בעצמך

 

הסערה שפקדה לאחרונה את האזור, העלתה את הסוגיה החשובה מכל- איטום גגות. בשנים האחרונות בשל שלל מוצרי האיטום, שיצאו לשוק, רבים שואלים את השאלה האם כדאי לחסוך באיש מקצוע ולנסות לאטום את הגג לבד באמצעות חומרים שונים. מצד אחד, ניתן לומר כי אכן מדובר על חסכון בכסף, אך מצד שני אנשי מקצוע בתחום יגיעו עם חומרים איכותיים ושנות ניסיון רבות. בתקופה בה ישנם לא מעט חומרי איטום רבים, מעוניינים לנסות את מזלם באיטום הגג ומתלבטים בסוגיה.  בין אם אתם מתגוררים בדירה בקומה האחרונה או בבית פרטי- יש חשיבות רבה לנושא האיטום.

 

שיטות איטום גגות

 

ישנן שיטות שונות של איטום גגות. במידה ואתם מבצעים את העבודה בכוחות עצמכם או באמצעות קבלן איטום, כדאי שתכירו לעומק את השיטות השונות:

 

יריעות ביטומניות: יריעות ביטומניות כוללות חומר הנקרא ביטומן אשר נחשב לחומר איטום מקצועי המאפשר איטום גגות בצורה המונעת חדירה של מים. את היריעות מדביקים לגג ולאחר מכן מחממים באמצעות גז על מנת לוודא כי פעולת האיטום מתרחשת בצורה נכונה. כמו כן, על מנת שהליך האיטום יתבצע בצורה הנכונה חשוב מאד לוודא כי אין שום דבר על הגג, אחרת יהיה קשה מאד לבצע את האיטום.

זיפות: שיטה נוספת של איטום כוללת שימוש בזפת חמה. מדובר בשיטה קלאסית שהייתה נחשבת לשיטת האיטום העיקרית לפני היריעות. במסגרת הליך האיטום, מורחים זפת על הגג ולאחר מכן מניחים יריעות המכסות את הזפת.  כעת נשאלת השאלה מהי השיטה הטובה ביותר. את הבחירה חשוב מאד להתאים לסוג הגג על מנת לראות תוצאה טובה.

 

 זקוקים להמלצות

 

במידה ואתם לא ממש רוצים לטפס על הגג ואתם זקוקים לאנשי מקצוע בתחום איטום גגות, חשוב מאד לבחור קבלן איטום מקצועי ובעל ניסיון כזה שיתאים לכם את שיטת האיטום המתאימה ביותר. בדומה לתיקון של רכב במוסך, חשוב מאד להקדיש זמן לבחירת בעל המקצוע אחרת אתם יכולים למצוא את עצמכם באמצע החורף יושבים בסלון ולפתע גשם מציף את הבית.

בעת בחירת בעל מקצוע אנחנו לא תמיד יודעים אם מה שבעל המקצוע אומר זה נכון, ולכן חשוב מאד לבצע סקר על מנת שיהיה ניתן לתת אמון באותו בעל מקצוע. אחת הדרכים לבחור קבלן איטום היא באמצעות המלצות של אנשים אשר הזמינו את הקבלן לבית שלהם והם יכולים להעיד כי מדובר בבעל מקצוע יסודי אשר ביצע את העבודה בצורה הטובה ביותר. דרך נוספת לבחור בעל מקצוע היא דרך אתרי אינטרנט אשר מדרגים את בעל המקצוע הטוב ביותר- כך ניתן לבחור מבין הרשימה את בעל המקצוע אשר זכה לתגובות טובות ולהיות רגועים בכל הקשור להזמנת בעל מקצוע. אם החלטתם לבצע את הליך האיטום לבד- כדאי לגשש ולבדוק האם מקובל לבצע הליך זה לבד.