כלי עבודה aeg

 

אחד התאגידים המובילים בעולם בתחום מכשירי החשמל הוא aeg, ובהתאם כלי עבודה aeg הם מוצרים איכותיים להפליא.

בין הכלים השונים שמייצרת החברה: מברגות, פטישים, מקדחות, משחזות, מלטשות, מסורים, כרסומות, מולטיטולס ועוד – ולנוכח המגוון הרחב והאיכות הגבוהה סביר להניח שבכל ארגז כלים שתבחנו, בין אם של איש מקצוע ובין אם המיועד לשימוש ביתי, תמצאו כלי עבודה של aeg.

 

ההיסטוריה המורכבת של aeg

 

החברה נוסדה בשנת 1883, על ידי יזם ותעשיין יהודי בשם אמיל רתנאו, ופירוש שמה בגרמנית הוא ראשי תיבות של “חברת חשמל כללית”.

עם הקמתה של aeg, רכש אמיל זיכיון המאפשר לו להשתמש בפטנטים של תומאס אדיסון והחל לייצר מוצרי צריכה שונים בתחום החשמל. אחד הצעדים המשפיעים ביותר על התפתחותה של החברה ועל אישיותה גם כיום היה שכירת שירותיו של מעצב מוביל בשם פטר ברנס, בשנת 1907 – ומאז ועד היום נהנים כל מוצרי החברה מזהות אחידה המהווה חלק נכבד מאיכות המותג. ברנס היה למעשה המעצב התעשייתי (בקנה מידה רציני) הראשון בעולם, ומבחינה זו aeg היא פורצת דרך.

פרק אחר בהיסטוריה של aeg הוא בעייתי: ב- 1933 תרמה החברה סכום בלתי מבוטל לקמפיין הבחירות של המפלגה הנאצית, ובמהלך מלחמת העולם השנייה העסיקה עובדי כפייה ובנוסף ייצרה ציוד שנעשה בו שימוש באושוויץ. חשוב להדגיש כי מייסד החברה, אמיל רתנאו, נפטר ב- 1915 כך שהוא עצמו לא היה מעורב בקשרים השונים עם השלטון הנאצי.

לאחר המלחמה לקחה aeg חלק משמעותי בתנופת השיקום של מערב גרמניה, וכבר ב- 1962, לדוגמה, העסיקה כ- 127,000 עובדים, ב- 1967 התאחדה עם חברה גדולה ומוכרת אחרת, טלפונקן, וב- 1985 נרכשה ע"י דיימלר בנץ.

כיום כאמור מזוהים כלי עבודה aeg ושאר מוצרי החברה עם איכות ללא פשרות, עיצוב חדשני וטכנולוגיה מתקדמת.

 

מברגות אימפקט ומקדחות אלומיניום

 

שתי דוגמאות לכלי עבודה aeg, מתוך כאמור מגוון רחב של מוצרים, הן מברגות אימפקט ומקדחות אלומיניום.

מברגת אימפקט היא כלי הכרחי לכל אנשי המקצוע, ובפרט אם היא  מתאפיינת בסוללה מתקדמת המבטיחה זמן פעולה ממושך ובמטען מהיר שמאפשר להטעין אותה בזריזות כדי להכינה לפעולה הבאה. כשבוחרים כלי עבודה שכזה חשוב לבחון גם את העוצמה, כשמברגות אימפקט של aeg מתאפיינות במומנט פיתול מרשים במיוחד – ובזכות זאת מתאימות לשימוש עם כמעט כל סוגי החומרים הקיימים. גם מנגנון הרטט, שבזכותו ניתן להחדיר את הבורג בקלות רבה יותר, משוכלל במיוחד כשמדובר במברגה של aeg ובאופן כללי מדובר בסוג של כלי עבודה אמין להפליא.

 

מקדחות האלומיניום של aeg מתאפיינות ברמה גבוהה במיוחד, בדיוק כמו מקדחה בוש, ובפרט נהנות ממנגנוני קידוח דו כיווניים, עיצוב ארגונומי שבזכותו ניתן לעבוד בנוחות ובקלות גם לפרקי זמן ארוכים, גישה קלה להחלפת פחמים ובורר מהירויות המבטיח שליטה מיטבית בכלי העוצמתי.

 

המסורים של aeg

 

עוד כלי עבודה aeg רב מוניטין הוא מסור פנדל בעל מנוע עוצמתי במיוחד (1800 וואט) ומהירות מקסימלית של לא פחות מ- 4,400 סיבובים לדקה. מסורי הפנדל של aeg מאפשרים זוויות חיתוך רחבות במיוחד ושיפועים כפולים (הן לימין והן לשמאל) כך שניתן לבצע בעזרתם כל מלאכה שבה חושקים, ובנוחות מרבית הודות לשולחן העבודה הגדול ולמבנה המדויק.

 

פטיש החציבה רב העוצמה

 

גם בתחום פטישי החציבה והקידוח מתהדרת aeg בכלים רבי עוצמה ונוחים לשימוש. דוגמה טובה לכך הוא פטיש 1700 וואט המאפשר לקדוח בבטון לעומק של עד 50 מ"מ, והכולל מערכות שיכוך זעזועים על מנת שהעבודה תהיה נוחה וקלה ככל האפשר ובנוסף מערכת המגבילה מהירויות סרק על מנת להגן על המנוע ולהבטיח לו תוחלת חיים ארוכה.