כלי עבודה לאינסטלטור

 

 עבודתו של אינסטלטור אינה יכולה להוביל לתוצאה הטובה ביותר אם הוא לא משתמש בכלים מתקדמים. אין זה משנה אם מדובר בעבודה קטנה כמו איתור נזילה, או בעבודה מורכבת יותר כמו החלפת צנרת, במקרים רבים התוצאה הסופית תלויה גם בכלים ולא רק במיומנות שלו. לכן, רצוי לבדוק באיזה כלים השרברב עושה שימוש. יש לקחת בחשבון שלפעמים לשימוש בכלי מסוים, תהיה השפעה על המחיר כמו למשל לשימוש בביובית או מצלמה טרמית.

 

מצלמה טרמית

 

מצלמה זו פועלת על אינפרא אדום. בעזרתה ניתן לאתר את המקום המדויק של הנזילה. כך אפשר למנוע הרמת חלקים שלא לצורך ברצפה במטרה לאתר את הנזילה. כמו כן, לפעמים רק כאשר מקבלים חשבון מים, מגלים שיש נזילה הקשורה לדירה, נזילה מחוצה לה, אבל לא יודעים היכן היא בדיוק. בעזרת מצלמה טרמית ניתן לאתר ביעילות ובזריזות את מקורה.

 

ספירלה חשמלית

 

כלי זה מיועד לפתיחת סתימות קשות בצנרת שאין כל דרך להגיע אליהם. היא מיועדת גם לשימוש בצינורות עדינים כמו גם להסרת שורשים בביוב. מחדירים אותה לתוך הצרנת, היא מסתובבת ומסירה את גורמי החסימה. ישנם בעלי מקצוע העושים שימוש בספירלה ידנית, אבל היא פחות יעילה וקשה יותר לשימוש. לכן כדאי להזמין אינסטלטור מומלץ במרכז העושה שימוש בכלי זה.

 

מפתח צינור

 

זהו אחד הכלים הכי פשוטים, אך גם אחד הכלים שנמצאים בשימוש באופן יומיומי בעבודות השרברב. למעשה הוא הפך לאחד מהסמלים של המקצוע. הוא מיועד לפתיחת חיבורי צינורות בבית ומחוצה לו.  הוא יעיל לשימוש כמו עבודת החלפת צנרת, חיזוק הברגות ובדיקות שונות. רכישת כלי עבודה איכותי, תשפיע, כמובן, על יעילות העבודה.

 

משאבת מים

 

כאשר מדובר במקרה של הצפה אשר נוצר בעקבות פיצוץ צנרת, יש להשתמש במשאבת מים על מנת לפנות אותן ממקומות כמו מחסנים, דירות ומקלטים. ישנם סוגים שונים של משאבות המתאימות להצפות בקנה מידה שונה. לפעמים כדאי לעשות שימוש בכמה משאבות מים על מנת לזרז את התהליך ולמנוע התפתחות נזק נוסף.

 

ביובית

 

הכלי הגדול ביותר אשר נמצע בשימוש אצל אינסטלטור. הכלי יושב על משאית. הוא מיועד לעבודות כמו פתיחות סתימות בביוב. איך הוא עובד? מחברים את הצינור לביוב ומזרימים מים בלחץ חזק מאוד. לאחר מכן, מעבירים את הביובית למצב שאיפה, ושואבים את גורם הסתימה כדי שהוא לא יצטבר בהמשך הצנרת.