איטום מקלחון



ברוב חדרי האמבט בארץ מצוי מקלחון. מקלחונים הם נוחים מאוד ומאפשרים הן מקלחת זריזה והן שהייה ממושכת ומפנקת בתא חמים מלא אדים. מסיבות שונות, עליהם נרחיב בהמשך, עם השנים מקלחונים נוטים לאבד את האיטום ההרמטי הנחוץ כל כך כדי שימשיכו לשמש אותנו כראוי.
מקלחון שאינו אטום כהלכה גורם להצפת האזור סביבו מה שמסבך כל שימוש בו. ניתן לעשות רבות כדי לשפר את האיטום במקלחונים המתחילים לאפשר למים לברוח החוצה מהם, בפסקאות הבאות נתאר פעולות בהן ניתן לנקוט כדי להשיב למקלחונים את האיטום הדרוש.

 



מה גורם למקלחונים להתחיל לאפשר בריחת מים


האטימה בין דפנות המקלחון, בין הדפנות לדלתות (בין אם מדובר בדלתות על ציר או דלתות הזזה) ובין המקלחון לקיר ולרצפה מושגת באמצעות גומיות ובמידת הצורך גם בעזרת חומרי אטימה (בעיקר סיליקון). הגומיות במקלחון חדש ניחנות בגמישות המבטיחה תפקודם התקין, התקנה מקצועית של המקלחון מבטיחה כי כל מרווח בעייתי שנותר נסתם כהלכה בעזרת סיליקון או חומר אטימה מתאים אחר.
עם השנים מאבדות הגומיות את גמישותן, אבנית עשויה להצטבר עליהן, והן אף עלולות לזוז ממקומן. במקביל מתבלים חומרי האטימה בהם נעשה שימוש בעת התקנת המקלחון. תופעות מעין אלה גורמות להיווצרות מרווחים דרכם מתחילים מים לברוח החוצה מן המקלחון ולעשות דרכם למיני מקומות שחשוב לנו שיוותרו יבשים.



הכנה לאיטום מחדש


ראשית חוכמה בבואנו לאטום מחדש מקלחון היא זיהוי כל נקודות התורפה הדורשות טיפול. שימו לב שלא תמיד הנקודה ממנה יוצאים המים היא זו שצריך לאטום, בהחלט ייתכן שהמים זרמו כברת דרך מפתח שדווקא הוא המקום הנכון לחידוש האיטום.

לאחר שאנו בטוחים שידוע לנו בדיוק מה הבעיות והיכן הן יש לדאוג שהמקלחון יהיה יבש ונקי מלכלוך, אבנית ושיירי חומרי איטום, אם לא לחלוטין אז לפחות באזורים אותם אנו מתכננים לאטום מחדש.



עבודת האיטום עצמה


האיטום עצמו יבוצע תוך השבת כל הגומיות למקומן ויישום חומר אטימה מתאים בכל מקום הדורש זאת. שימו לב שלא תמיד סיליקון הוא הבחירה האידיאלית, כיום ישנם חומרי איטום מתקדמים ומומלץ להיוועץ בנציגי המכירות בחנות לאספקה טכנית בה תצטיידו לקראת ביצוע המלאכה. חשוב לעבוד מסודר, לנגב בסמרטוט עודפי חומרי אטימה בטרם יתייבשו כדי להקל על הניקוי הסופי לאחר תום הייבוש. חשוב מאוד לאפשר לחומרי האטימה די זמן להתייבש (לפי הוראות היצרן) לפני שעושים שוב שימוש במקלחון.