מהי מלטשת מקיטה ואילו סוגי עבודה היא מבצעת

מלטשת חשמלית היא כלי עבודה לשימוש ביתי או מקצועי שמטרתו לבצע פוליש ושיופים, החלקה, עיצוב והקניית צורה ופיניש לחומרים שונים. המלטשות פועלות לרוב על עץ, מתכות, אבן, קירות ועוד, והשימוש בהן רווח גם בפחחות הרכב. פעולת הליטוש שמבצעת המלטשת החשמלית היא למעשה אותה פעולה שנעשית ידנית באמצעות ניירות לטש שונים, אולם המלטשת החשמלית מאפשרת את הפיכת הפעולה ליעילה, לרחבה ולמהירה פי כמה. האפקטיביות קשורה לסוג המלטשת שאיתה אתם עובדים וכן לאיכותה וליצרן שלה, וכמו במקרים אחרים, בהחלט כדאי לתת עדיפות בבחירת כלי עבודה איכותיים דוגמת מלטשת מקיטה שתתאים למשימה.

 

איזה מלטשת לרכוש?

ההחלטה איזה מלטשת כדאי לקנות ועם איזה כלי מומלץ לעבוד קשורה, כמו תמיד, לשטח ולחומר שאותו אתם מעוניינים ללטש. כל יבואן כלי עבודה שמכבד את עצמו מביא ארצה גם מלטשות, כך שישנו מגוון רחב של סוגים וגדלים, שייעודן עבודה עם מנעד רחב של חומרים ולמספר מטרות שונות.

לכל מלטשת יתרונות מסוימים וחסרונות אחרים, חוזקות וחולשות, בעיקר מכיוון שכל מלטשת מתאימה במיוחד לסוג עבודה ספציפי. יש הרוכשים מלטשת לצורך הסרת שכבות צבע מעץ ומריהוט, אחרים מעוניינים שהכלי שברשותם יעבוד על קיר ויסיר ממנו שכבות צבע או טיח מיותרות, ויש מי שמעוניין להפעיל מלטשת מקיטה או של כל חברה אחרת על מתכת ועבודות פרזול. הדבר החשוב ביותר בעת רכישת המלטשת אם כן הוא התאמתה לצורכי העבודה המיועדת לה.

 

המלטשת הרוטטת והמלטשת האקצנטרית

מלטשת רוטטת היא כזו המשתמשת בנייר שיוף שטוח אשר מוצמד אל הפד שלה וזה נע ברטיטה קלה. למלטשת הרוטטת גדלים שונים – החל במלטשת כף יד קטנה, שמשמשת לעבודות עדינות ומדויקות ושאוחזים בכף היד כמשתמע משמה, ועד למלטשת גדולה המיועדת לשטחי עבודה גדולים יותר, שלרוב מתאפיינת בצורה מלבנית. עם מלטשות גדולות שכאלו עובדים באמצעות שתי הידיים. המלטשת הרוטטת פועלת במהירות ליטוש אטית עד בינונית והיא מתאימה למגוון עבודות, אולם קחו בחשבון שעבודתה דורשת סבלנות ועלולה להשאיר סימנים בחומר.

המלטשת האקצנטרית מתאימה לעבודות שונות וחומרים מגוונים. למלטשת זו פלטת ליטוש שהיא לרוב עגולה, ופעולתה מתבצעת על ידי תנועת פלטת הליטוש לשני כיוונים בו-זמנית כך שנייר הליטוש שהוצמד אל הפד מסתובב וגם רוטט יחד. סוג זה של תנועה מספק ליטוש בזוויות המשתנות כל העת, ולכן התוצאה המתקבלת היא ליטוש משופר ואיכותי יותר, עם פחות סיכון להותרת סימני ליטוש על פני השטח. העבודה עם מלטשת אקצנטרית גם מתבצעת מהר יותר מאשר עם חברתה הרוטטת.

 לרכישת מלטשת Makita לחצו כאן

 

למה דווקא מלטשת מקיטה?

השלב הבא הוא החלטה מאיזה בית יצור כדאי לרכוש את המלטשת. חקר שוק יגלה לכם כי מלטשת מקיטה היא התשובה שכן מדובר בכלי  עבודה מעולה ללא פשרות עם יכולות מרשימות במיוחד, בין אם תבחרו בגרסה הרוטטת ובין אם במלטשת מקיטה אקצנטרית.

באופן כללי כלי העבודה של מקיטה נחשבים לטובים בעולם, ובנוסף הם גם אהובים מאוד בארץ, בין אם מדובר בבחירה של מברגה נטענת מקיטה, בין אם מקדחות ופטישונים, בין אם מסורים, ובין אם כלים אחרים לשימוש חובבני או מקצועני.

לפני שאתם רוכשים מלטשת מקיטה שימו לב: קיים מגוון גדול של מלטשות (וגם טווח המחירים גדול) מתוצרת חברה זו. המאפיין הבולט של המלטשות היוקרותיות והאיכותיות הוא בוויברציה המועטה שעוברת למשתמש. בנוסף חשוב לדעת כי מלטשות זולות לא יחזיקו מעמד במשך שנים ואינן מיועדות לעבודה ממושכת, כך שכדאי לשקול בכובד ראש אם לא עדיפה השקעה גדולה יותר במלטשת איכותית בעלת אורך שנים רב שתבצע בעבורכם ואיתכם עבודות ליטוש מעולות לאורך שנים רבות.

מחפשים מלטשת מקיטה איכותית? היכנסו לעמוד הבא>>