פינוי דירה עצמי או פינוי בעזרת חברה מקצועית

הצורך בפינוי דירה הופך לחיוני בלא מעט מצבים. בין אם המדובר הוא על דירה שהתקבלה בירושה, דירה לפני מכירה או אפילו במקרה שבו “סתם” מחליטים לעשות בה סדר, נדרש לעיתים להוציא ממנה שורה ארוכה של פריטים. מה שחשוב לתת עליו את הדעת הוא שמדובר במשימה מורכבת, שצריכה להתבצע על פי הספר על מנת שתהיה מהירה, בטוחה ולא תכלול נזק עבור החפצים השונים.


המאמר הנוכחי מתייחס לדרכים המרכזיות באמצעותן ניתן להגשים את מטרת העל הזו: פינוי דירה עצמי מצד אחד, או לחילופין פינוי דירה באמצעות חברת פינויים מקצועית מהעבר השני של המשוואה. הנה כל מה שחשוב שתדעו על כל אחת מהאפשרויות.

 

פינוי דירה עצמי

פינוי דירות עצמי, כפי שניתן להסיק בוודאי משמו, מבוצע על ידי האנשים אשר הדירה נמצאת בבעלותם. היתרון המשמעותי המרכזי של כך נוגע לחיסכון האפשרי בעלויות, וזאת על רקע העובדה ששירותיה של חברה מקצועית בתחום יהיו כלולים בתשלום זה או אחר. בנוסף, הפינוי העצמי של הדירה מאפשר לשלוט בצורה מלאה על התהליך ולכן מתאים גם למי שלא מעוניין שהחפצים האישיים שלו, גם אם אין לו צורך בנקודת הזמן הנוכחית, יגיעו לידיים שאינן ראויות.


חשוב לתת את הדעת על כך שהליך הפינוי הדירה מצריך מאמצים לא מבוטלים, בין השאר מכיוון שהחפצים המפונים עשויים בהחלט להיות גדולים או כבדים. זו הסיבה בגינה מומלץ מאד לנסות ובכלל לבצע את זה באופן עצמאי רק אם יש בנמצא ציוד המאפשר להרים את החפצים: עגלות משא, לדוגמא, יכולות לשאת משקל של מאות קילוגרמים ולכן הן חיוניות בלא מעט תרחישים.


קושי משמעותי אחר הוא שאת החפצים יש לפנות אך ורק למקומות מורשים על פי חוק, דוגמת אתרי הטמנה או מחזור. בהיעדר הידע על אופן ביצוע ההליך או על המקומות המתאימים בכל אזור גיאוגרפי, לכן, עלולים לעשות זאת באופן שאינו עומד בתקנות הרשויות המקומיות והמשרד להגנת הסביבה בישראל.


פינוי דירה באמצעות חברות מקצועיות

האופציה השנייה שעומדת עבור אלה הזקוקים לפינוי הדירה, כמובן, היא לפנות לחברה מקצועית שמבצעת זאת במסגרת עבודתה השוטפת. פינוי דירה באמצעות חברות פינוי כרוך אמנם בתשלום, אך רבים יטענו שהוא בטל בשישים אל מול היתרונות שמגלם בתוכו ההליך. בחירה שכזו תמנע, מן הסתם, מאמצים לא מובטלים בביצוע השינוע, כאשר החברה מחזיקה בציוד המאפשר לבצע את הפינוי: משאיות, מנופים וכיוצא בזה. בנוסף, אנשי החברות האלה יודעים לרוב להיכן בדיוק אפשר להעביר כל פריט, כאשר גם בשלב מיון התכולה והחלטה על הייעוד שלהם ניתן בהחלט להיעזר בידע המקצועי של החברות.


חברה שיודעת כיצד לבצע את עבודתה תבטיח בטיחות מקסימלית לכל אורך התהליך. אחרי הכול, גם אם מפנים את החפצים מהדירה הרי ייתכן בהחלט שיש להם ערך כלכלי, או אפילו שימושי במקום אחר.