כך תשמור נכון על ביטחון העובדים

ביטחון העובדים הינו דבר שחשוב כמובן לעובדים עצמם אך לא פחות מכך – גם למנהלים וגם לעסק בכלל. עסק שמתנהל היטב, שעובד על פי כללי הבטיחות המקובלים והנדרשים – נוהג כשורה מבחינה אתית, עושה רושם טוב כלפי הסביבה והלקוחות ומונע תקלות, פגיעות וצרות אחרות.


בשורות הבאות נספר על אמצעים חשובים, החיוניים בכדי לסייע בשמירה על בטיחות נכונה בעבודה. אמצעים אלה, שאותם נציג להלן, חשוב מאוד לרכוש אצל גורם מקצועי, אמין ואחראי כגון חנות כלי עבודה שמתמחה בכל מה שדרוש לעובד ולפועל.


פונים למקצוענים

לפני שנדבר על אמצעים חיוניים לשמירה על הבטיחות במקום העבודה ובמהלך ביצוע עבודות שונות, ראוי להתחיל בכמה מילים על ההעדפה של חנויות כלי עבודה מתמחות, גם בענייני בטיחות. חנות כלי עבודה מתמחה, חנות מקצועית שמנוהלת באופן המקצועי ביותר, תוכל להציע כלי עבודה ואמצעי בטיחות לעסקים ולחובבים, לכל צורך ולכל מטרה. חנות כזאת, שתוכל לספק את מענה גם בתחום אביזרי הבטיחות מכירה בערך החשוב של הגנה על הפועל ועל העובד.


כאשר פונים למקצוענים, שעוסקים במכירה של כלי עבודה פניאומתיים (כמו פטישי אוויר) או ידניים, וכן במכירה של כלי עבודה חשמליים (כמו מקדחים ומברגות) ומציעים גם פתרונות לעבודות גינה, עבודות מוסך וכן הלאה, ניתן למצוא גם את הפריטים הנכונים, האיכותיים והמותאמים לשמירה על בטיחות.


כל הפתרונות לצורך בטיחות בעבודה

לא מספיק לדעת שחשוב לפנות למקצוענים בכדי למצוא את פתרונות הבטיחות הראויים והטובים. לא פחות חשוב מכך, חשוב להכיר כמה מהפתרונות להגברת הבטיחות.
• פתרונות להגנה על העיניים – העיניים הן איברים רגישים ביותר שיש להגן עליהם בפרט כאשר עוסקים בעבודות של ריתוך, שיוף, ליטוש וכדומה. הגנה על העיניים תוכל להיעשות למשל באמצעות משקפי מגן מסוגים שונים כאשר לצורך כך ניתן גם לעשות שימוש במסכות ריתוך מסיביות, כאשר הדבר נדרש.
• פתרונות להגנה על הראש – באתרי בניה, במפעלים ובכל מקום שבו קיים סיכוי לפגיעה בראש חשוב מאוד לנקוט באמצעים המתאימים להגנה. קסדות הן הפתרון הנכון אולם יש לדעת שהסוגים רבים ומגוונים. לצד קסדות פשוטות יחסית יש גם דגמים משוכללים יותר, יש פתרונות משולבים עם רצועות אחיזה מיוחדות ועם משפי מגן ועוד.
• פתרונות להגנה דרכי אוויר ונשימה – עובדים שונים יכולים להימצא במשך זמן רב בתנאים ובחשיפה לחומרים מזיקים שיכולים לחדור דרך מערכת הנשימה. לעיתים מדובר באדים רעילים, לעיתים מדובר בסיבי אסבסט, אבק רב או עשן רעיל ולעיתים מדובר בגופים זעירים אחרים. לצורך כך, נהוגים פתרונות כגון מסיכות פנים שונות, שיכולות להגיע עם מפוח או בלעדיו.
• הגנה על האוזניים – פגיעה בשמיעה הינה לרוב מתמשכת ובדרך כלל בלתי הפיכה. לכן, חשוב להגן על האוזניים מפני רעשים חזקים. ניתן לעשות זאת באמצעות פתרונות בסיסיים כמו אטמים שונים וכן באמצעות פתרונות איכותיים יותר כגון אוזניות.